Het bedrijf Twitter zou in slechte papieren zitten. Verschillende bedrijven zouden niet meer geïnteresseerd zijn in een overname van Twitter. Volgens de Twitter Bel200 doet Twitter het in België ook niet zo goed.
De Twitter Bel200 is een lijst van 200 Twitter-accounts, telkens 10 accounts in 20 categorieën (van leden van de regering over politiezones en cultuurhuizen tot een selectie van de social media incrowd). De mate waarin het aantal followers van deze 200 accounts evolueren zou een indicatie kunnen zijn van de activiteitsgraad van Twitter in België. De volledige lijst van de Twitter Bel200 kan u raadplegen op Twitter : twitter.com/BVLG/lists/twitter-bel200/members
De toename van het aantal followers van de Twitter Bel200-accounts is in september 2016 opnieuw gedaald, 1,2% in september ten opzichte van 1,3% in augustus 2016. Van juni 2015 tot februari 2016 schommelde de maandelijkse toename rond de 2% per maand. In november 2015 vonden de aanslagen in Parijs plaats, in maart 2016 was Brussel spijtig genoeg de locatie waar er terreuraanslagen waren. In beide maanden was er sterkere stijging van de Twitter Bel200 (3,1%). Sinds april 2016 is er een dalende trend ingezet. De globale trend is bovendien ook dalend.
De categorie met de grootste absolute toename in september 2016 was opnieuw "Radio en TV", gevolgd door "Kranten en Tijdschriften". De grootste procentuele toename was voor "Voetbalploegen" (+2,1%), gevolgd door "CEO's" (+2,1%). De minst sterk groeiende categorie is opnieuw de categorie "Social Media Incrowd" (+0,3%), dit het net iets minder goed doet dan de categorie "Q en Joe FM" (+0,3%).
De Twitter Bel200 non-profit bestaat uit 200 Twitter-accounts van non-profit organisaties. De volledige lijst kan u raadplegen op Twitter : twitter.com/BVLG/lists/twitter-bel200-non-profit/members
De globale toename van het aantal followers van de 200 Twitter-accounts van non-profit organisaties bedroeg in september 2016 2,0%, wat iets hoger is dan de toename van 1,8% in augustus 2016. De globale trendlijn sinds de start is ook hier dalend.
De sterkst groeiende categorie in september 2016 was naar goede gewoonte "Openbaar Vervoer en Mobiliteit", zowel in absolute aantal als relatief bekeken (toename van 4,6%, in augustus was het 4,0%). De categorie "Jeugdhuizen" lijkt een abonnement op de laatste plaats te hebben, in september 2016 was er sprake van een zeer lichte stijging (+0,2%).
De Twitter Bel200 bedrijven bestaat uit 200 Twitter-accounts van bedrijven. De volledige lijst kan u raadplegen op Twitter : twitter.com/BVLG/lists/twitter-bel200-bedrijven/members
In september 2016 bedroeg de toename van het aantal followers van de 200 Twitter-accounts van bedrijven 0,9%, ten opzichte van 1,0% in augustus 2016. Ook hier is er sprake van een dalende trend, met enkele uitschieters zoals bijvoorbeeld in juli 2016 (de maand waarin Tomorowland plaats vond) of in maart 2016 (de terreuraanslagen te Brussel).
De categorie met de grootste procentuele toename van het aantal followers in september 2016 was "Beursgenoteerd" (+1,5%). De categorie met de minst sterke toename van het aantal followers was "Food & Drinks" met zo goed als status quo.
In een eerder bericht deze maand kon u kennis maken met de evolutie van de followers van zo'n 500 Twitter-accounts van verkozen Belgische politici. De globale evolutie in september 2016 was +1,7%, hoger ten opzichte van de maand daarvoor (+1,2%).
De toename van het aantal followers van twee van de drie groepen van telkens 200 Twitter-accounts is in september 2016 lager dan het niveau van de maanden darvoor. De trend de laatste maanden is voor de drie groepen en ook voor de politici sinds april 2016 dalend. Uit deze cijfers is niet uit te maken of de toename van het aantal followers van de 3 groepen van 200 accounts te maken heeft met nieuwe Twitter-gebruikers of bestaande Twitter-gebruikers die de weg naar de opgevolgde accounts gevonden hebben.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten