Het lijkt mij persoonlijk toch een illusie te zijn dat een samenwerkingsverband van verschillende grote Europese bedrijven kan opboksen tegen een bedrijf dat van niets begonnen is. Google is bovendien tegenwoordig veel meer dan een zoekmachine. Hoe kan je vanuit een verzameling van bedrijven uit verschillende landen, waarbij telkens nog verschillende talen gesproken worden concurrentie aangaan met een bedrijf dat bekend staat voor haar vernieuwend karakter ?
In één van de onderstaande bronnen die ik geraadpleegd heb (zie verder) wordt een URL vermeld van de homepage van het project : http://www.thomson.net/EN/Home/Quaero/. Deze pagina is op dit ogenblik niet meer toegankelijk. Gelukkig kan je via de Google cache nog een glimp opvangen. Bovendien, als je op de hoofdpagina van Thomson naar quaero zoekt krijg je overigens geen enkel resultaat. Bizar toch dat informatie over het Quaero project niet (meer) toegankelijk is.

Quaero is overigens in zo goed als alle Europese landen al geregistreerd als domeinnaam. Indien Quaero als merknaam zou gebruikt worden, zal het consortium heel wat geld mogen bovenhalen om alle die domeinnaam-houders af te kopen.
quaero.com
quaero.org
quaero.net
quaero.info
quaero.biz
quaero.be
quaero.nl
quaero.lu is nog vrij
quaero.fr
quaero.at
quaero.ch
quaero.co.uk
quaero.cn
quaero.com.fr
quaero.cz is nog vrij
quaero.de
quaero.dk
quaero.es
quaero.it
quaero.je is nog vrij
quaero.nu
quaero.pl
quaero.pt is nog vrij
quaero.ro is nog vrij
quaero.se
quaero.to is nog vrij
quaero.tv
quaero.ws
Bronnen : Datanews, Tweakers, ABC News, Searchenginewatch, Associated Press
Technorati tags : quaero
Geen opmerkingen:
Een reactie posten