Als beheerder van een Facebook page krijg je via Insights een blik op statistieken van de page. Graag wil ik twee plaatjes hier delen. Op de enkele maanden dat de BVLG Facebook page bestaat heeft deze page reeds 115 fans bekomen, wat ik een hele prestatie vind. Volgens personen die zich opwerpen als experten in het beheren van Facebook pages moet je om een goede relatie op te bouwen met je fans toch zeker dagelijks een bericht toevoegen aan je page. Hierin schiet ik natuurlijk schromeloos tekort. Als zelfs op dit blog tegenwoordig niet meer dagelijks een bericht terug te vinden is, dan kom ik er zeker niet toe elk dag iets op de Facebook page te plaatsen. Zelfs één keer per week lukt mij amper. Gelukkig zijn er enkel maar fans bijgekomen, er heeftg nog geen enkele fan afgehaakt (althans volgens de Insights stats). De interactie op de BVLG page is zoals uit het onderstaande plaatje blijkt ook redelijk beperkt. Misschien moet ik het heel gamma tips om interactie te bevorderen ook beginnen toe te passen, zoals bijvoorbeeld beschreven in 21 Sneaky Tactics to Generate a Buzz on Facebook.

Nog een leuke grafiek is het inzicht in de verdeling man/vrouw en de leeftijdspyrammide van de fans. Vrouwen zijn duidelijk in de minderheid (slechts 29%). De leeftijdsgroep 25-34 is duidelijk het sterkst vertegenwoordigd. Oudere vrouwen vallen al helemaal niet voor de BVLG Facebook page. Zoals kon verwacht worden bevindt het overgrote deel van de fans zich in België (93 op 115). Het feit dat Mechelen de populairste stad is zou wel eens met Telenet kunnen te maken hebben.

Wie weet organiseer ik binnenkort wel een "Fan Page Day" (tip 12) of een "Fan of the Week" (tip 6) of zelfs een "Contest" (tip 14). Alle gekheid op een stokje, alle fans zijn bedankt voor hun belangstelling en indien er opmerkingen of suggesties zijn, wil ik zeker mee rekening houden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten