B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

07 mei 2006

Populariteit van on-line business netwerken

Een goed overzicht van on-line business netwerken kan je vinden op de site van Hendrik Deckers, professioneel netwerker. Vermits het aantal Belgische leden van on-line business netwerken niet beschikbaar is, heb ik via enkele search engines nagegaan hoe populair enkele on-line netwerken zijn in het Belgische/Nederlandstalige internet-wereldje. De tabel hieronder geeft het aantal hits dat de verschillende search engines telkens teruggevonden hebben (op het ogenblik dat dit bericht geschreven is).

Google BelgiëGoogle NederlandsYahoo BelgiëYahoo NederlandsGoogle Blogsearch NederlandsTechnorati Nederlands
Orkut24.60043.60021.40017.00079141
Linkedin12.00050.60011.20014.80074154
OpenBC200133.00032239.60059122
Ecademy50814.0001.6601.3801138
Plaxo55811.8004868862218
Ryze66458857566148
Biztribe47723226910821

Orkut is duidelijk het on-line netwerk dat het vaakst teruggevonden wordt door de search engines. Het wordt op de hielen gezeten door Linkedin en OpenBC. OpenBC is wel veel populairder in het Nederlands dan in België. De grote populariteit van dit online business netwerk in Nederland is hier de oorzaak van. Biztribe staat onderaan het lijstje. Een tijdje terug kwam Biztribe af en toe in het nieuws, ondertussen is het veel stiller geworden.

Ik ken Orkut reeds van naam, maar vermits ik tot nu toe nog geen uitnodiging ontvangen heb, ben ik op dit platform nog niet actief. Sinds augustus 2004 ben ik aanwezig op Linkedin. Met Ecademy ben ik ondertussen ook vertrouwd, maar gezien de titel van een vorig bericht (Ecademy sucks) zal wel duidelijk zijn dat het niet mijn favoriete online business netwerk is. Sinds november 2005 ben ik ook aangemeld op OpenBC, maar mijn membership is tot nu toe zeer passief. De overige netwerken moeten het zonder mij doen ...

Technorati : - - - - - - - -

2 Bedenking(en) :
Blogger Michel had op 08 mei, 2006 08:41, de volgende bedenking ...

Stuur gerust een mailtje naar mvuijlst at gmail.com als je nog een uitnodiging voor Orkut zou nodig hebben. ::)

 
Blogger Unknown had op 17 april, 2008 12:02, de volgende bedenking ...

Het laatste jaar is in Belgie ook het online gedeelte van het Business Netwerk Café terug te vinden onder de naam Netwerklounge (www.netwerklounge.be) bijzonder actief geworden. Je vind deze voor belgie 1720 maal terug in Google en 1730 maal in het Nederlands. Op heden vind je er 4743 profielen terug welke allemaal in Google terug te vinden zijn.
De populariteit neemt ervan enkel toe, vooral het online en offline concept blijkt voor de meest een doorslag te geven. Op een maandelijks event kan je ook daadwerkelijk de mensen ontmoeten of er gewoon je contacten onderhouden. Online staat het nog belange niet zo ver als LinkedIN maar de meerwaarde vind je terug in de kwaliteit, zeker voor de KMO.

Ik ben er alvast zeer tevreden van

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails