B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

06 april 2007

Twitter vrienden

Een tekening zegt meer dan 1000 woorden wordt soms gezegd. Of dit ook het geval is voor het onderstaande plaatje laat ik aan u over. Het plaatje toont een heleboel Belgische twitteraars (de gekleurde ovalen), evenals hun relaties met hun Twitter-vrienden (de lijntjes). Vrienden buiten België worden door middel van een punt aangeduid. De intensiteit van de kleur van de ovalen hangt samen met het aantal Twitter-vrienden.


Uit het plaatje leid ik alvast af dat een heleboel Belgische twitteraars een zeer sterke cluster vormen, zo sterk dat de namen van een aantal twitteraars niet meer leesbaar zijn door de vele lijntjes. Aan de andere kant zijn er ook een heleboel twitteraars die ofwel enkel Twitter-vrienden buiten België hebben of die zelfs helemaal geen Twitter-vrienden hebben. Misschien wordt het wel tijd voor een actie nodig eens een eenzame twitteraar uit als Twitter-vriend.

Technorati : - -

12 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 06 april, 2007 09:42, de volgende bedenking ...

Nice! Hoe heb je het plaatje gegenereerd?

 
Anonymous Anoniem had op 06 april, 2007 09:56, de volgende bedenking ...

Ja dat vraag ik mij ook af :-)

 
Anonymous Anoniem had op 06 april, 2007 10:07, de volgende bedenking ...

Oh... my... God....

 
Blogger yab had op 06 april, 2007 10:42, de volgende bedenking ...

Argl. Is heel die stomme Twitter-hype nu nog altijd niet voorbij? Kill Twitter!

 
Anonymous Anoniem had op 06 april, 2007 11:15, de volgende bedenking ...

Ik vind mezelf zelfs niet onmiddellijk terug :S

 
Anonymous Anoniem had op 06 april, 2007 11:56, de volgende bedenking ...

Ik geloof nooit dat er meer dan 5 mensen zijn die op frequente basis iemand anders zijn Twitter page volgen. Dan rest er enkel nog het Merk Twitter dat je een vorm van online status bezorgt. Dit kan je nog het best vergelijken met al die mensen die met een zo groot mogelijk logo van Bikkembergs op straat rondlopen. Kijk naar mij, ik hoor erbij...

 
Anonymous Anoniem had op 06 april, 2007 13:17, de volgende bedenking ...

Twifter al gezien? http://twitter.caboo.se/

 
Blogger Bruno Peeters had op 06 april, 2007 14:16, de volgende bedenking ...

@pascal (en alle anderen die zich dit afvragen)

Via een script is het zeer eenvoudig info over vrienden uit Twitter te pakken te krijgen. Met powerpoint vervolgens de nodige lijntjes trekken ...

No, just kidding, de tekening is gemaakt met graphviz.

 
Anonymous Anoniem had op 06 april, 2007 17:01, de volgende bedenking ...

Indrukwekkend plaatje.

@Yab: mag ik je toevoegen aan mijn Twitter-lijst?

 
Anonymous Anoniem had op 07 april, 2007 12:46, de volgende bedenking ...

Een ander tooltje om gelijkaardige "plaatjes" te maken is TouchGraph

http://www.touchgraph.com/TGGoogleBrowser.html

TouchGraph geeft wel enkel connecties weer tussen verschillende websites. Niet over keywords / hypes :)

 
Anonymous Anoniem had op 02 november, 2007 13:00, de volgende bedenking ...

Fijn. Ik ben nogal fel oranje, maar met veel puntjes. Kan kloppen. Linksonder van me, verborgen onder veel pijlen, zit Robin Wouters, één van de weinige Belgen die ik als contact heb.

Oh, en wat mij betreft: online status = real life status. Ik zie tegenwoordig geen verschil meer.

Mijn Twitter

 
Anonymous Anoniem had op 22 april, 2008 13:12, de volgende bedenking ...

Ik zie mijzelf er wel staan, maar zonder lijntjes ... :s klopt niet echt.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails