B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

22 november 2007

Facebook Statistieken

Blogger Paul Francis heeft statistieken verzameld over het aantal Facebook members. 63% of bijna twee derde van de Facebook members zijn vrouwen.

(Via een klik op het plaatje kan je de volledige lijst bekijken.)

Meer dan 40% van de Facebook members komen uit de Verenigde Staten. Op de vijfde plaats staat verrassend Turkije met 1,6 miljoen members. Nederland komt in het lijstje voor met 139.000 leden. België wordt in het lijstje niet vermeld. Dit zou betekenen dat er minder dan 32.000 Belgen zich aangemeld hebben op Facebook.

Technorati :

4 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 22 november, 2007 23:17, de volgende bedenking ...

Interessante post, Bruno! Wel twee bemerkingen: in de comments van de post waarnaar je verwijst, lees ik: "the countries on this list make up the countries available to target via the FB advertising platform. So, any missing countries have either less defined members than the lowest on this list, or are not present due to legal or other commercial arrangements".

Bovendien, en dan hoef ik alleen maar in mijn eigen netwerk te kijken, zie ik heel wat mensen die hun profielinformatie onvolledig invullen, zich niet aansluiten bij een "netwerk", ... Twee redenen dus die de resultaten enigszins kunnen doen verschillen.

 
Blogger Bruno Peeters had op 22 november, 2007 23:23, de volgende bedenking ...

@tijs

De kans dat er "legal or other commercial arrangements" van toepassing zijn op Belgie lijkt mij vrij klein te zijn, vandaar dat ik veronderstel dat er minder dan 32.000 Belgen op FB aanwezig zijn.

De opsteller van de lijst heeft overigens zelf aangegeven dat het maar statistieken zijn : "we all know how statistics can be".

 
Anonymous Anoniem had op 26 november, 2007 17:07, de volgende bedenking ...

Maar in de lijst met netwerken telt het netwerk Belgium wel 116.612 leden. Een heel pak meer dan die 32.000 dus. Welke cijfers kloppen?

 
Blogger Bruno Peeters had op 26 november, 2007 18:40, de volgende bedenking ...

@buzzing bees

zeer terechte opmerking

Zou het eventueel kunnen te maken hebben met België, Belgique en Belgium ?

Vermeld iedereen wel een land in zijn of haar profiel ?

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails