B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

16 mei 2006

Bloggers netwerken niet, netwerkers bloggen niet

Naar aanleiding van het bericht Ecademy sucks op dit weblog kwamen er enkele emotionele reacties op een bericht op het forum van Ecademy Benelux.

Enkele overtuigde Ecademisten hadden het helemaal niet begrepen op een anonieme blogger (BVLG) die hun platform eventjes kwam aanvallen. Uiteindelijk heeft slechts één Ecademist rechtstreeks gereageerd op het bericht op mijn blog zelf.

Wat mij door dit voorval opviel is dat Ecademisten druk bezig zijn te netwerken, maar dat ze amper gebruik maken van blogs. Het Ecademy-platform biedt zelf de mogelijkheid om te bloggen, maar daarop worden slechts uitzonderlijk berichten geplaatst. Een uitzondering zijn de berichten van Jens Pas, die best de moeite zijn.

Een aantal bekende Belgische bloggers hebben zich toen de Ecademy-hype zich aandiende ook aangemeld bij Ecademy. Ondertussen zijn ze ondertussen ook allen guest-member geworden, slapende leden :
Peter Forret (blog.forret.com)
Luc Van Braekel (lvb.net)
Dries Buytaert (Dries Buytaert's blog)
Tom De Bruyne (i-wisdom)
Pascal Van Hecke (Notes, links and conversation)
Philippe Borremans (conversationblog)

De vaststelling dat enerzijds actieve Ecademy members blijkbaar zelf geen blogs onderhouden, en dat anderzijds bekende bloggers niet meer actief zijn op Ecademy leidt mij tot de boutade Bloggers netwerken niet, netwerkers bloggen niet.

Ik wil deze boutade hierbij onmiddellijk onderuit halen. Bloggers netwerken natuurlijk net zoals Ecademy members, alleen maken ze geen gebruik van het Ecademy platform. Het punt dat ik wil maken is dat personen die actief zijn in het Belgische bloggerswereldje zich niet geroepen voelen om actief te zijn op Ecademy. QED.

Technorati : - -

4 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 16 mei, 2006 03:32, de volgende bedenking ...

Om het nog wat verder te relativeren: ik heb blogger en Drupal-stichter Dries Buytaert voor het eerst ontmoet op een Ecademy-meeting in Mechelen.

 
Blogger yab had op 16 mei, 2006 10:12, de volgende bedenking ...

Ik zit alleen op LinkedIn. Daar zitten de meeste van mijn kennissen op en ik zie er persoonlijk het nut niet van in om op tig netwerksites tegelijkertijd te zitten.

 
Blogger Bruno Peeters had op 17 mei, 2006 13:14, de volgende bedenking ...

@yab

Linkedin is als netwerksite zeer statisch, het laat toe je gegevens op te laden en je contacten uit te nodigen. Linkedin stimuleert geen groepsgevoel door bijvoorbeeld activiteiten te organiseren, wat bijvoorbeeld Ecademy, OpenBC en het bloggerswereldje wel doen.

 
Anonymous Anoniem had op 18 mei, 2006 12:19, de volgende bedenking ...

Eerst en vooral... waauw ik heb nu het label "bekende blogger" ;-)

Naast Ecademy heb ik me ook ingeschreven in OpenBc, LinkedIn en Soflow... Ik probeer graag dingen uit.

Tot nu toe ben ik echt tevreden over Soflow en LinkedIn.

Soflow omdat er een paar "topic groups" zijn die mij echt interesseren en LinkedIn omdat daar een LinkedIn Blogger Group is (via Yahoo Groups).

Maar je hebt ergens een punt hoor... Mijn beste "online contacten" heb ik gemaakt via het bloggen en commenten.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails