B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

25 januari 2007

Eurobiljetten


In mijn portefeuille had ik daarstraks 5 biljetten van 10 euro. Vermits ik onlangs gehoord had dat er op radio Donna (neen, niet mijn favoriete zender ...) een actie liep waar men van 10 euro 10.000 euro kon maken, dacht ik deze 5 biljetten maar in te voeren. Nu maar hopen dat ik binnen de 72 uren een telefoontje krijg.


Via de links bij de Donna actie kwam ik terecht op EuroBillTracker. Bijna 100.000 verschillende personen hebben sinds 1 januari 2002 in het totaal 25 miljoen nummers van eurobiljetten ingevoerd. Zo'n 13.000 personen uit België hebben 3,5 miljoen euro-biljetten ingevoerd, een niet onaardige prestatie. Al deze personen hopen stiekem een "hit" te scoren, iets wat al in het totaal bijna 95.000 keren gelukt is, waarvan 11.205 keer voor de Belgische deelnemers. Op de site kan je ook kaartjes vinden die de trajecten van de biljetten aangeven.


Je kan er ook nagaan per land en per locatie hoeveel gebruikers hoeveel biljetten ingevoerd hebben. Korbeek-Dijle, mijn woonplaats, vond ik op het eerste zicht niet terug in de lijst. Korbeek-Dijle maakt deel uit van de fusiegemeente Bertem, tesamen met Bertem zelf en Leefdaal. Voor Bertem en Leefdaal waren er al wel gebruikers, 4 voor Bertem die 627 biljetten ingevoerd hebben, 3 voor Leefdaal die amper 38 biljetten ingegeven hebben. Korbeek-Dijle loopt bijgevolg achter ...


Enkele keren per jaar de euromuntstukken tellen (in het kader van het Eurodiffusie initiatief) zie ik nog zitten. Dagelijks nummers van bankbiljetten invoeren is echter niet aan mij besteed. Als er nog iets mee te winnen zou zijn, zou ik het misschien overwegen. De nummers van de briefjes van 10 euro die ik de komende dagen nog te pakken krijg zullen hoogstwaarschijnlijk aan Donna bekend gemaakt worden. Je weet maar nooit ...

Technorati : - - - - - -

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 25 januari, 2007 23:30, de volgende bedenking ...

Hm, dat doet er mij aan denken dat ik daar ook ooit eens een hele lading biljetten heb geregistreerd. Eens zien of die al ergens terug opgedoken zijn..

 
Anonymous Anoniem had op 26 januari, 2007 11:39, de volgende bedenking ...

En jullie vinden dat plezant zoiets? Wauw. Ik zou er nooit aan denken om dat te doen. Als ik nog eens 10 eur heb, zal ik het ook eens registreren. Let op: "als", want ik ben een proton-man.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails