B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

18 november 2007

Trendpedia

Daarstraks merkte ik in de lijst van sites die naar dit blog verwezen Trendpedia op. Deze site was mij nog niet bekend, wat mij bijgevolg aanzette tot een zoektocht.

Trendpedia is nog relatief onbekend in de blogosfeer, Google Blogsearch gaf maar 30 verwijzingen, in Del.icio.us waren er minder dan 10 bookmarks.

Trendpedia produceert een buzz trend grafiek voor maximaal 5 opgegeven zoekargumenten. Je kan daarbij een taal opgeven, ofwel alle talen, ofwel enkel blogs in het Engels, het Nederlands of het Frans.

Trendpedia weet zelfs voor de zoekargumenten "BVLG" en "B.V.L.G." een resultaat tevoorschijn te toveren.



Op de site en op de blog van Trendpedia heb ik geen verwijziging naar de initiatiefnemer(s) gevonden. Maar uit een bericht op de blog van Attentio valt op te maken dat het een product is van Attentio, de Belgische buzz-tracker.

Onderaan elke pagina bij Trendpedia staat nog steeds Disclaimer: Trendpedia is currently in public beta mode. All reasonable efforts have been taken to ensure the accuracy of the information displayed, but this cannot be guaranteed. Ik ben benieuwd wanneer de public beta mode voorbij zal zijn, wanneer de site dus officieel gelanceerd wordt. Trendpedia lijkt mij een waardevolle aanwinst naast Technorati en Blogpulse.

Technorati : -

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 18 november, 2007 22:58, de volgende bedenking ...

Trendpedia is een zeer handige tool en gaat verder dan Technorati, IceRocket en consoorten... Veel potentieel en heel handig om research te doen. De grafiekjes(die automatisch gegenereerd worden) zijn eveneens top! Bizar overigens hé, dat hij Nederlands als één van de drie talen geeft...

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails