B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

10 februari 2010

Fosdem tweets

Het afgelopen weekend vond te Brussel het Fosdem event plaats. Fosdem is één van de grootste bijeenkomsten van open source ontwikkelaars in Europa.

@Amedee vroeg me zondag of ik al gedacht had om de tweets (Twitter berichten) over Fosdem te monitoren. Eigenlijk had ik daar toen nog niet aan gedacht. Ondertussen heb ik daar toch werk van gemaakt. Hieronder kan u het plaatje zien met het verloop van de tweets over de voorbije dagen. Zoals kon verwacht worden deden zich pieken voor tijdens de twee dagen waarop Fosdem plaatsvond, zaterdag 6 en zondag 7 februari. Voor de periode 28 januari tot en met 10 februari heb ik 5801 tweets van 1657 verschillende Twitter accounts terug gevonden via Twitter Search.


Ik heb ook even gekeken welke termen het vaakst vermeld werden in al deze Fosdem tweets. Drupal was duidelijk talk of the town @fosdem.


En dan zijn er nog enkele leuke vergelijkingen : Android was duidelijk populairder dan Iphone.


Google werd vaker vermeld dan Microsoft in de Fosdem tweets. Hoe zou dat komen ?


Raar maar waar, Facebook werd vaker vermeld dan Twitter zelf in de Fosdem tweets.


En hoe zat het met eten en drinken ? De Fosdem deelnemers zagen beer duidelijk zitten. De boog moet niet altijd gespannen staan.

2 Bedenking(en) :
Blogger ------- had op 10 februari, 2010 09:43, de volgende bedenking ...

Misschien toch een extra vermelding voor een eervolle vierde plaats van #nosql - een devroom waar op de koppen gelopen moest worden georganiseerd door ondergetekende.

 
Blogger Paul Cobbaut had op 12 februari, 2010 14:31, de volgende bedenking ...

Goeie en leuke analyse!

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails