B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

07 februari 2011

Linkedin Signal

Linkedin Signal is uiteindelijk beschikbaar voor alle Linkedin gebruikers. Linkedin Signal laat toe in de updates van je connecties te zoeken. De onderstaande video geeft mooi aan wat de mogelijkheden zijn.



Regelmatig zie ik iemand de vraag stellen of het mogelijk is te zoeken naar Twitter berichten binnen het netwerk van je Twitter vrienden. Via Twitter Search is dit nu niet mogelijk. Via Linkedin Signal wordt dit wel mogelijk. Voorwaarde is natuurlijk dat er een zeer grote overlap is tussen je Twitter following en je Linkedin connecties.

Zojuist was er nog maar één persoon uit mijn directe Linkedin conneccties die al iets over Linkedin Signal vermeld heeft.


Als ik de zoektocht uitbreid naar de 2de graads connecties, dan zijn er al 26 updates.


De faceted search die Linkedin nu biedt door middel van Linkedin Signal zou wel eens de stimulans kunnen zijn voor Twitter om ook werk te maken van een uitbreiding van Twitter Search.

Related Posts with Thumbnails