B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

29 september 2017

Social media vacatures

Vaste lezers van dit blog zullen ongetwijfeld de oudere berichten over de social media vacatures op Belgische jobsites opgemerkt hebben. Het laatste bericht hierover dateert al van mei 2016.

De afgelopen maanden heb ik telkens de info verzameld, zodat ik nu een nieuw bericht kan delen.

Bij de VDAB bekwam ik het grootste aantal resultaten (762) voor de zoekopdracht "social media". Op de tweede plaats kwam LinkedIn met 488 resultaten. Bij Stepstone bekwam ik slechts 5 resultaten (op zichzelf een beetje verrassend omdat de maanden daarvoor zich tussen de 60 en 90 situeerde). Alle resultaten van de 6 jobsites tesamen geeft 1542 mogelijke vacatures. In de praktijk zullen sommige vacatures op meerdere sites gepubliceerd zijn, dus het effectief aantal vacatures waarin social media vermeld wordt zal een pak lager liggen.

De tweede grafiek geeft de evolutie van het aantal resultaten van telkens dezelfde zoekopdrachten. Van begin 2015 tot het voorjaar van 2016 is er een uitgesproken groei te zien, gevolgd door een lichte daling tot december 2016. In 2017 lijkt het aantal resultaten voor de verschillende zoekopdrachten vanaf maart 2017 zich te stabiliseren of zelfs lichtjes te dalen.


Dit zijn de zoekopdrachten bij de verschillende jobsites. Het aantal resultaten kan variëren en is bijgevolg niet gelijk aan de hierboven vermelde aantallen.

Related Posts with Thumbnails