B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

21 december 2005

Technorati en Tagcloud tags

TechnoratiTechnorati heeft z'n interface een update gegeven. Je kan nu ook voor elke geregistreerde gebruiker de tags zien waarover deze gebruiker blogt. Ik ben op Technorati geregistreerd als BVLG. Je kan mijn profiel opvragen op http://www.technorati.com/profile/bvlg. De tags op het ogenblik van deze posting kan je hieronder ook zien.


TagcloudTagcloud is een site die je toelaat een tagcloud te genereren voor één of meerdere RSS-feeds. Ik heb ook een tagcloud aangemaakt, waarbij enkel de RSS-feed van deze weblog opgenomen wordt. Deze tagcloud kan je terugvinden als http://www.tagcloud.com/cloud/html/bvlg/default/50. De tags op het ogenblik van deze posting kan je hieronder ook zien.


Zoals je kan merken zijn beide wolken niet dezelfde. Onder de eerder persoonlijke postings op deze blog plaatste ik (althans tot nu toe) geen Technorati-tags. Vermoedelijk zou dit wel wat extra tags in de Technorati-wolk opgeleverd hebben. Tagcloud bleek weinig kaas gegeten te hebben van het Nederlands, wat tot gevolg heeft dat woorden als als, dat, enkel, heb, iets, met, moet, reeds, van en werd ook als tags aanzien worden. Een mogelijke oplossing hiervoor is het bijhouden van een stop-lijst, maar daar heb ik nu net geen zin in ...

Technorati: - - -

2 Bedenking(en) :
Blogger Stijn had op 22 december, 2005 23:08, de volgende bedenking ...

Zo'n tagcloud zou wel handig zijn bij een gebrek aan categorieën in Blogger, maar om dan al die lid- en werkwoorden te laten negeren is misschien nét iets teveel werk en te weinig gebruiksvriendelijkheid. Toch vind ik het een goed idee. Als ze ooit een nederlandstalige versie lanceren, ...

 
Blogger Bruno Peeters had op 22 december, 2005 23:20, de volgende bedenking ...

Tagcloud doet beroep op de content analysis web service van Yahoo. Het is dus aan Yahoo om de taal uit de postings te herkennen.

Een voorspelling, zou Tagcloud binnenkort ook door Yahoo overgenomen worden ?

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails