B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

01 februari 2011

#basta

De Neveneffecten hebben nu al vier afleveringen van Basta de ether ingestuurd. De effecten bleven niet uit. In de tweede afleveringen moesten de belspellen er aan geloven, wat er toe leidde dat VTM met de uitzending van belspellen stopte. In de derde aflevering was Sabam de pineut. De vierde aflevering draaide rond Fides Bank, een fictieve bank die de Neveneffecten wilden oprichten om ook 20 miljard overheidssteun te kunnen ontvangen.

Bij de aankondiging van het programma op één werd nogmaals de hashtag #basta vermeld. Dit leek mij een mooie aanleiding om nogmaals te kijken hoe populair de hashtag #basta wel is. Ik heb hieronder drie plaatjes opgenomen.

Het eerste plaatje is van mijn eigen opvolging van de #basta tweets. De grafiek geeft het aantal tweets per uur.


Het tweede plaatje is afkomstig van Topsy.


Het derde plaatje is afkomstig van Engagor, een social media monitoring tool van Belgische makelij.

3 Bedenking(en) :
Anonymous Drs. Johan Arendt Happolati had op 01 februari, 2011 09:29, de volgende bedenking ...

Heer B.V.L.G,
Ja, ik heb eigenlijk wel een bedenking. Ik vond de aflevering van gisteren uitermate flauw. De uitzending leek mij wel gemaakt door een stelletje pubers van de middelbare school. De eerste twee afleveringen hadden mij dolenthousiast gemaakt. Het item Sabam kon mij minder boeien en dat ding van gisteren, wat was me dat, zeg? Kwajongensstreken?
U moet er eens op letten hoe bepaalde acties eindeloos blijven duren. Gisteren probeerden ze de argeloze voorbijganger warm te maken voor groene producten. Nou, dat zullen we geweten hebben. Dat bleef maar doorgaan.
En dan dat item over die Fides-bank. Enkele flauwe, lang uitgesponnen en niet ter zake doende grappen, ja, dat wel, maar het resultaat was NUL.
Nee, dat was er eentje om vlug te vergeten.
Nu, volgende keer beter, want voor die uitzending over de belspelletjes zal ik hen eeuwig dankbaar blijven.
Met vriendelijke groeten,
De Drs.

 
Anonymous vrijheid en blijheid had op 02 februari, 2011 18:52, de volgende bedenking ...

johan arendt, dat is geen bedenking maar een zaagtirade, hou al dat negatief gedoe maar voor jezelf, dat is constructiever.

 
Anonymous Drs. Johan Arendt Happolati had op 03 februari, 2011 11:06, de volgende bedenking ...

Beste vrijheid en blijheid,
Ik zei ook:
"... want voor die uitzending over de belspelletjes zal ik hen eeuwig dankbaar blijven."
Een groet.
De Drs.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails