Camping16
Camping16 is een initiatief van een aantal personen die met België begaan zijn. Ze gaven de politici 100 dagen om tot een regering te komen. Ondertussen zijn er al 13 dagen voorbij en hebben meer dan 140.000 personen zich achter het initiatief geschaard, de "kampeerders".
Het leuke van Camping16 is dat de initiatiefnemers via hun Twitter account aangeven hoeveel personen er zich al achter hun initiatief scharen.
Hieronder kan u de evolutie zien van zowel het aantal kampeerders als het aantal Twitter boodschappen waarin de term "#camping16" voorkomt.
Via Twitter heeft de actie initieel de nodige ruchtbaarheid gekregen. Het aantal Twitter boodschappen (2.659) is ondertussen wel marginaal ten opzichte van het aantal kampeerders (140.505). De trend van het aantal twetes volgt wel de trend van het aantal kampeerders.
Toont dit niet aan dat de activiteit an sich weinig echt succes heeft? Het doet me wat denken aan de typische Facebook groep: x-duizend `fans' in enkele weken tijd, en daarna nul activiteit, nul effect.
Iedereen die virtueel meekampeert laat dit even weten aan zijn Twitter-followers, en rept er vervolgens met geen woord meer over. Een uurtje later is ie het immers alweer vergeten.
Of zit ik ernaast?
@bart
Het punt dat ik wou maken is dat het "laten weten aan zijn twitter followers" hier blijkbaar slechts in beperkte mate meegespeeld heeft.
Er is blijkbaar een probleem met fake kampeerders geweest op 17 januari. Je kan je afvragen hoeveel personen meerdere keren aangemeld zijn (verschillende namen, verschillende pc's, werk/thuis/op school, ...).
tweet over de fake kampeerders
http://twitter.com/camping16/status/26979367896748032
Heeft u ook een bedenking ?
<< Home