B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

10 november 2005

Persoonlijkheidstesten

Toen ik deze weblog startte heb ik in de sidebar een aantal links opgenomen naar persoonlijkheidstesten. Het is mijn bedoeling de komende weken (of maanden) aandacht aan dergelijke testen te besteden.

Voor de reeds opgenomen testen - en ook voor testen die nog niet in het lijstje opgenomen zijn - zullen er besprekingen komen. Tijdens de bespreking zal ik onder meer aandacht besteden aan de inhoud van de test, wat probeert de testen te meten. Een ander belangrijk aspect is het gebruiksgemak van de vragenlijst. De toepasbaarheid en de relevantie is een volgend kenmerk dat ook aan bod zal komen. De bespreking zal telkens afgesloten worden met mijn persoonlijke appreciatie. Voor deze vier aspecten zal telkens een score (op 5) gegeven worden. De eindscore (op 20) is de som van de vier deelscores. Na verloop van tijd zal een inventaris van hopelijk interessante en relevante persoonlijksheidstesten ontstaan.

Indien u suggesties heeft voor persoonlijkheidstesten die nog ontbreken in het lijstje mag je dit steeds laten weten aan bvlgblog (at) gmail (dot) com. De persoonlijksheidstesten moeten wel algemeen toegankelijk zijn op het Internet.

Technorati tags : -

Related Posts with Thumbnails