B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

21 november 2005

SiteScore : hoe goed is een website

Ik heb zopas weer een nieuw speelgoedje ontdekt : SiteScore. SiteScore geeft een website een score die aangeeft hoe goed de website voldoet aan een aantal criteria met betrekking tot marketing, design, accessibility, experience en ten slotte vendor rating. De BVLG blog kreeg zopas score 7.5.

Je kan aan je blog ook een button toevoegen die aangeeft wat je huidige score is, want die kan immers evolueren.

Silktide SiteScore for this website

In de top 750 komen op het ogenblik dat deze posting geschreven wordt 4 websites met een .be domein voor.

plaats 71 - score 9.3 - Valhala.be - Free sonyericsson themes
De auteur van deze blog heeft op 27 juli 2005 de sluiting van zijn website aangekondigd.

plaats 498 - score 8.8 - Mess with MSN Messenger: msn emoticons names emotions skins download bots

plaats 572 - score 8.8 - homepage :: Z.t.l. Zona Traffico Limitato
Deze site bevat inhoud in het Italiaans. Volgens DNS.BE is het domein radioactivity.be inderdaad geregistreerd door een Italiaan.

plaats 594 - score 8.7 - Wapiwapi :: plugged in
Een nederlandstalige blog.

Dit is de top 10 van de Belgische blogs volgens Blogshares-waarde met telkens hun SiteScore (resultaten bekomen op het ogenblik van het schrijven van deze posting).
7.8 www.dopplerradio.net
9.1 veerle.duoh.com - overigens op positie 147 in de top 750
7.0 www.lectrr.be
2.4 users.pandora.be/quarsan/zoe/index.html
2.8 www.zattevrienden.be
7.7 www.20six.co.uk/belgianwaffle
7.8 inclassable.typepad.com/un_blog_par_jour
2.4 philograph.be
6.7 gent.blogt.be
7.0 lvb.net/

Blijkbaar is SiteScore helemaal geen nieuw speelgoedje. Op 7 seconden heb ik een posting van juni laatstleden teruggevonden met daarin de resultaten voor een aantal Belgische blogs (resultaten bekomen op het ogenblik van het schrijven van deze posting).
7.0 www.gigastyle.be
7.3 www.7seconden.be
7.3 www.blanko.be
7.8 www.eskimokaka.be
8.2 www.pietel.be
8.5 www.gigadesign.be
8.5 tijd.blogspot.com
8.7 zonderzever.blogspot.com

Met mijn huidige score van 7.5 scoort deze blog zeker niet fantastisch, maar blijkbaar ook nog niet zo slecht, rekening houdende met het feit dat ik een redelijk standaard template van blogger.com gebruik. Voorlopig hoef ik mij niet al te veel zorgen over mijn SiteScore en al zeker niet over This website appears to be in violation of the British Disability Discrimination Act.

Technorati: - - -

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 02 april, 2007 19:55, de volgende bedenking ...

Silktide is nu alleen nog maar openlijk zichtbaar voor invites! Dus, alleen mensen die een uitnodiging van Silktide zelf ontvangen mogen de tool testen, bah :P Gebruik beter Webagogo - website analyzer. Mooie tool met veel opties, ;)

Greets

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails