B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

06 november 2006

Els Keytsman

Gisterenavond tijdens de heruitzending van De Zevende Dag op TV1, was ik toevallig getuige van een debat tussen Els Keytsman (Groen!) en Roland Duchatelet (Vivant). Els Keytsman, gemeenteraadslid voor Groen! te Aalst, heeft ook een blog. Onlangs heb ik opgemerkt dat mijn blog in de bloglijst aldaar opgenomen was, zelfs in de rubriek "interessant", wat mij natuurlijk ten zeerste verheugt. Ik heb Els Keytsman tot nu toe nog niet ontmoet, en ik had haar tot gisterenavond nog niet gezien.

Ik heb al een heleboel blogs bezocht (onder meer in het kader van de diverse lijstjes die op dit weblog af en toe verschijnen). Ik heb bijgevolg een eigen inzicht gekregen in de blogosfeer. Wat mij opvalt is dat bloggers elkaar dikwijls enkel kennen via hun blogs. Dit uit zich onder meer door het reageren op berichten op elkaars blogs. Het komt echter veel minder vaak voor dat bloggers elkaar emailsgewijs contacteren. Het is ook niet altijd evident het email adres van een blogger te pakken te krijgen, kwestie van ongewenste berichten in mailboxen te vermijden. Dit is op zich natuurlijk geen beperking om met elkaar in contact te komen. De blogosfeer heeft immers specifieke wijzen opgeleverd voor bloggers en blogbezoekers om met elkaar in contact te komen, via comments, via hyperlinks, via "nieuwe" berichten, via bloglijstjes, ... Het feit dat dit natuurlijk een publiek gebeuren is maakt het soms boeiend om op te volgen, denk maar aan het traject van een stokje.

Ik weet niet waarom Els Keytsman mijn blog in haar bloglijst opgenomen heeft. Heeft het te maken met mijn observaties over het blogwereldje in België, heeft het te maken met mijn bedenkingen over online netwerken, heeft te maken met de berichten over de lokale gemeentepolitiek te Bertem, heeft het te maken met mijn frustraties over het lokale containerpark in mijn gemeente, … ? Eigenlijk doet dit er niet toe. Ik hoop dat zij en ook alle andere lezers aan dit blog de berichten op dit blog af en toe interessant vinden. Ondertussen wens ik Els nog veel succes in haar politieke carrière.

Technorati : -

3 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 07 november, 2006 00:01, de volgende bedenking ...

Als Els Keytsman haar eigen blog bekijkt zou ze zich dan ook geen vragen stellen?

Er zijn zelden commentaren te bespeuren. Ik herinner me van daar vroeger ook eens commentaar gegeven te hebben maar dat was me om één of andere technische reden niet gelukt.

Misschien kan ze als politica de burger wegwijs maken in het maken van comments ipv het fnuiken ervan.

 
Blogger Els Keytsman had op 08 november, 2006 16:57, de volgende bedenking ...

@ bvlg: Ik heb je blog opgenomen omdat ik die terecht interessant vindt, of het nu gaat over de blogosfeer of lokale politiek.

@ big blogger: anderen hebben geen moeite om comments te plaatsen op mijn blog. Wat er technisch fout gelopen is, daar heb ik ook het raden naar. Comments worden bij niet gemodereerd, je moet wel even inloggen.
Misschien lag Blogger op dat moment plat? Of waren er problemen met jouw internetverbinding?

 
Anonymous Anoniem had op 15 november, 2006 21:21, de volgende bedenking ...

Ik wil hierover gerust (sereen) verder over debatteren. Zie mijn blogpost hierover op http://bart.vanherreweghe.com/node/55

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails