B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

30 januari 2007

Web Celeb 25

Forbes Web Celeb 25

Het tijdschrift http://www.forbes.com/ heeft een lijst opgesteld van de 25 meest belangrijkste personen op het internet, althans in hun opinie. Bij het opstellen van de lijst is enkel rekening gehouden met personen die hun bekendheid in eerste instantie op het Internet verworven hebben. Enig cijferwerk is er ook bij te pas gekomen, onder meer het aantal web referenties volgens Google (herkennen we hier het Google Quotiënt niet in ...), het aantal bezoekers op hun webpagina's volgens Alexa, de rank volgens Technorati en het aantal keren dat de persoon op radio of TV vermeld werd.
  1. Jessica Lee Rose (Lonelygirl15) - YouTube star - www.lonelygirl15.com
  2. Perez Hilton - Celebrity gossip blogger - www.perezhilton.com
  3. Markos Moulitsas Zúniga - Political blogger - www.dailykos.com
  4. Matt Drudge - News Web site editor - www.drudgereport.com
  5. Seth Godin - Marketing guru - www.sethgodin.com
  6. Jeff Jarvis - Media critic - www.buzzmachine.com
  7. Glenn Reynolds - Political blogger - www.instapundit.com
  8. Amanda Congdon - Video blogger - www.amandacongdon.com
  9. Robert Scoble - Tech blogger - www.scobleizer.com
  10. Michael Arrington - Tech blogger - www.techcrunch.com
  11. Hosea Frank (aka ZeFrank) - Video blogger - www.zefrank.com
  12. Jimmy Wales - Wikipedia co-founder - www.jimmywales.com
  13. Harry Knowles - Movie critic - www.aintitcool.com
  14. Frank Warren - Online artist - postsecret.blogspot.com
  15. Cory Doctorow - Author and blogger - www.craphound.com
  16. Xeni Jardin - Journalist and blogger - www.xeni.net
  17. Leo Laporte - Podcaster - www.leoville.com
  18. Merlin Mann - Blogger - www.merlinmann.com
  19. John H. Hinderaker - Political blogger - www.powerlineblog.com
  20. Charles Johnson - Political blogger - www.littlegreenfootballs.com
  21. Kevin Sites - War correspondent - www.kevinsites.net
  22. Mark Lisanti - Entertainment blogger - www.defamer.com
  23. Jason Calacanis - Entrepreneur - www.calacanis.com
  24. Om Malik - Tech blogger - www.gigaom.com
  25. Violet Blue - Sex educator - www.tinynibbles.com
Eerlijk gezegd vind ik de lijst maar niets. Ik kende amper 6 van de 25 namen. Van de vermelde blogs, podcasts of vlogs lees ik er geen enkele op regelmatige basis. Het overgrote deel van blogs die ik volg zijn van landgenoten, waarvan de meeste in het Nederlands. Wie waagt zich aan een gokje welke 6 namen bij mij een belletje deden rinkelen ? Een tip, de laatste naam op de lijst was er niet bij ...

Technorati : -

3 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 30 januari, 2007 14:36, de volgende bedenking ...

Volledig mee eens! Ikzelf kende enkel Lonelygirl15, Seth Godin, Robert Scoble, Michael Arrington, ZeFrank, Jimmy Wales, Kevin Sites en Jason Calacanis. Sommige andere namen zegden me heel vaag iets.

Namen die volgens mij op een web celeb lijst niet zouden mogen ontbreken: Jeffrey Zeldman, Doug Bowman, Dave Shea en Molly E. Holzschlag. Maar goed, het hangt er denk ik allemaal van af vanuit welke hoek je het verhaal bekijkt.

 
Blogger Bruno Peeters had op 30 januari, 2007 15:11, de volgende bedenking ...

Hallo Michiel,

bedankt voor jouw reactie. Eerlijk gezegd, de namen die jij vermeldt zeggen mij niets. Zal wel aan mimj liggen zeker ...

 
Blogger Michel had op 31 januari, 2007 00:54, de volgende bedenking ...

Op Frank Warren na zitten deze allemaal in mijn feedreader. :)

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails