B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

05 april 2007

Post

Gisteren toen ik van mijn werk naar huis reed doorheen Brussel was ik op zoek naar een postbus, ik moest namelijk een brief op de post doen. In de buurt waar ik opgegroeid ben was er een pleintje met enkele bomen en er was daar ook een postbus. Dit heeft er toe geleid dat ik er nu (onbewust) nog steeds van uit ga dat op elk pleintje in een stad wel een postbus zal staan. Wat dus niet het geval is … Gelukkig wist ik nog ergens in Schaarbeek een postkantoor zijn - weliswaar reeds gesloten - maar ik kon er de brief toch in een postbus achterlaten. Op de verdere terugweg heb ik nog uitgekeken naar rode postbussen, zonder veel succes. Ik troostte mij met de bedenking dat het versturen van elektronische post toch veel makkelijker is.

Vanmorgen merkte ik dat ik in Outlook geen mail meer kon versturen of ophalen. Aan mijn laptop (nee, nog niet de Sony Vaio) kon het niet liggen, die was de voorbije nacht wegens Windows Update automatisch herstart. In de webinterface kon ik mij niet meer aanmelden. De statuspagina van de provider gaf echter aan dat er geen probleem was. Hopelijk wodt het probleem later in de loop van de dag opgelost, zodat als ik thuiskom van mijn werk alle elektronische berichten keurig klaar staan. De elektronische berichten zullen dan wel niet in prior-mode afgeleverd zijn.

Ik bedenk juist dat ik vermoedelijk nooit zal weten of de brief die ik gisteren in de postbus gestoken heb sneller op zijn bestemming zal toekomen dan de elektronische berichten die ergens bij een provider op mij staan te wachten.

Related Posts with Thumbnails