B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

09 oktober 2007

Clickx Magazine - Site van het jaar

Clickx Magazine doet het weer. Net als de voorbije jaren is er dit jaar nogmaals een verkiezing van site van het jaar. Waar er vroeger een onderscheid gemaakt wordt tussen professionele site, amateur site en blog zijn er dit jaar maar liefst 22 verschillende categorieën. Nog een vernieuwing is dat er dit jaar geen uitgebreide lijst meer voorgesteld wordt waaruit moet gekozen worden, je kan zelf je eigen site of blog aanmelden. Uit alle voorgestelde sites zal de redactie per categorie een top 10 selecteren.

In de lijst van 22 categorieën zijn er vier die specifiek met blogs te maken hebben :
1. Blogs: beste nieuwkomer
2. Blogs: fotoblog
3. Blogs: groepsblog
4. Blogs: persoonlijke blog

Voor beste nieuwkomer komt dit blog niet meer in aanmerking, het eerste bericht dateert immers al van september 2005. Niettegenstaande je heel af en toe hier foto's te zien krijgt is dit ook geen fotoblog. Vermits er maar één auteur is valt de rubriek groepsblog ook al weg. Blijft over persoonlijke blog. Maar de berichten op dit blog hebben niet onmiddellijk met mijn persoonlijke belevenissen te maken, maar wel met mijn persoonlijke visie op onder meer het blog en social networking gebeuren. In de overblijvende 18 categorieën vind ik ook geen enkele categorie terug die bij de opzet van dit blog past. Ik zal bijgevolg goed moeten nadenken of ik dit blog zou nomineren. Advies van de lezers van dit bericht hieromtrent is zeker welkom.

Je kan overigens de nieuwtjes over de verkiezing van site van het jaar volgen via een speciaal hiertoe opgerichte blog. De initiatiefnemers hebben duidelijk goede conclusies getrokken uit de commotie die er vorig jaar was. Deze vernieuwing van de verkiezing van site van het jaar zal ongetwijfeld eerder positieve dan negatieve reacties tot gevolg hebben in de blogosfeer.

Als afsluiter nog een technische bemerking over de ATOM feed van de blog, voor de titel staat er <title>Svhj</title>. Waarom wordt er enkel een afkorting vermeld en niet de titel van de blog "Niet voor publicatie" ?

Technorati : - - -

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 09 oktober, 2007 21:39, de volgende bedenking ...

Volgens mij valt een blog met een persoonlijke visie over specifieke onderwerpen onder de noemer 'persoonlijke blog', maar voel je vrij om nu al categoriesuggesties te doen voor editie 2008 :-)

Title-opmerking is trouwens zeer terecht. Ik geef het door aan onze techies.

 
Blogger Ludwig had op 11 oktober, 2007 16:00, de volgende bedenking ...

Ik denk ook dat je blog onder persoonlijke blog valt.

Ik heb minder problemen met het maken van een keuze, mijn blog is nieuw vanaf dit jaar. Maar denk niet dat ik veel kans maak hoor.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails