B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

05 december 2007

Een telefoon van de Sint

Beste Sint,

Zoals u ongetwijfeld reeds wist is mijn huidige GSM aan vervanging toe. Bij hetzelfde merk blijven is geen optie, Siemens maakt al een tijdje geen GSM's meer.

Het kiezen van een nieuwe GSM is niet evident. Het aanbod van GSM-toestellen is immers enorm. Tot nu toe had ik een doodgewoon toestel. Ik kon er enkel mee bellen of sms'en. Ik kon er zelfs geen foto's mee nemen, geen filmpjes mee opnemen, geen muziek afspelen, ... Gezien de ervaringen van een aantal personen in mijn directe omgeving lijkt mijn voorkeur nu uit te gaan naar een smartphone.

De Apple Iphone is natuurlijk de smartphone waarrond de meeste hype geproduceeerd werd/wordt. Ik heb ook al zo'n ding life gedemonstreerd gezien. Het was gewoonweg fantastisch. Ik heb zelfs op de radio de lofzang van een bekende blogger met dit toestel gehoord. Maar vermits de Apple Iphone in België nog niet officieel verkrijgbaar is - dus geen officiële support en ook geen factuur bij aankoop - kan u mij een dergelijk toestel om de aangehaalde redenen nog niet bezorgen.


Een tijdje terug heeft Ine een bericht geplaatst over de Samsung F700. Het toestel ziet er zeer mooi uit, maar is spijtig genoeg niet in België verkrijgbaar.


In een recente bijlage van een weekendkrant zag ik een advertentie voor de Porsche P'9521. Nogmaals een zeer mooi toestel, ontworpen door Porsche Design en gefabriceerd door Sagem. Dit toestel is wel verkrijgbaar in België - anders zou men er immers geen publiciteit voor maken. Spijtig genoeg is het prijskaartje aan de zeer hoge kant : adviesprijs rond de 1200 euro. Dit bedrag lijkt mij toch aan de hoge kant, zodat ik misschien beter uitkijk naar een goedkoper model.


Ik weet niet goed waarom, maar een Blackberry lijkt mij maar niets. Ik zal het maar steken op het gebrek aan confidentialiteit van de mails op servers bij RIM.


HTC, vroeger bekend als Qtek, is naar verluidt marktleider op het gebied van smartphones. Ze hebben een uitgebreid gamma. Een van de topmodellen is de HTC TyTNII (wordt blijkbaar uitgesproken als titan). Kris is niet zo tevreden over de capaciteit van de batterij van dit toestel, iets wat mij ook elders bevestigd werd. Tijdens de laatste barcamp heeft Kris mij zijn toestel uitgebreid gedemonstreerd waaruit bleek dat hij er globaal toch zeer tevreden over was. Beeldkwaliteit is bijvoorbeeld zeer goed. Het toestel bevat onder meer een uitschuifbaar qwerty-klavier. Als je dit klavier uittrekt past het scherm zich automatisch aan, het verandert de oriëntatie. Dit toestel lijkt mij het overwegen waard.


Dan is er ook nog de Nokia N95. De hype rond dit toestel werd aangezwengeld door het aan enkele bloggers tijdelijk ter beschikking te stellen (ik was er spijtig genoeg niet bij). Dit toestel is naar ik kon lezen en naar wat men mij verteld heeft eerder een multimedia toestel dan een echte smartphone. Nokia positioneert de Nokia E61 als smartphone. Dit toestel spreekt mij visueel veel minder aan.


Zopas heb ik ook nog de Samsung i780 ontdekt. Dit lijkt weer zo'n mooi flashy toestel te zijn. De specificaties zijn reeds beschikbaar, het toestel zelf is nog niet leverbaar. De prijs is evenmin gekend. Een dergelijk toestel kan u mij dus ook niet bezorgen.


Beste Sint, ik weet nog altijd niet wat te kiezen. Kan u mij helpen door een goede keuze te maken voor mij ?

2 Bedenking(en) :
Blogger Ardi XIV had op 06 december, 2007 13:14, de volgende bedenking ...

De paashaas bracht mij dit jaar de HTC S710

 
Blogger Peter Depoorter had op 06 december, 2007 13:58, de volgende bedenking ...

Wat denk je van dit hebbedingetje? De HTC Touch; http://www.htc.com/product/03-product_htctouch.htm

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails