B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

11 september 2008

Hoe fit is uw internetkennis

Hoe fit is uw internetkennis is een initiatief van KMO-IT om ondernemers aan te zetten nog meer gebruik te maken van het Internet. BVLG zou BVLG niet zijn indien deze test niet aan een grondige evaluatie onderworpen zou worden.


De Flash-website leidt je doorheen 13 vragen. Na de meeste vragen krijg je in functie van je antwoord een tip die geacht relevant te zijn. Gezien mijn ervaring met Internet, blogging, RSS, feedreaders en social bookmarkings tools kwamen de adviezen redelijk belerend over.

De tip voor wie op vraag 8 antwoordt reeds een blog te hebben verwijst naar Technorati en de Blogoloog.be om je blog aan te melden. Technorati heeft de laatste tijd heel wat pluimen gelaten, zodat het de waarde van de Technorati authority en rank tegenwoordig sterk in twijfel getrokken worden. De Blogoloog.be, de Belgisch blog search engine van Maarten Schenk, is sinds enige tijd niet meer actief, iets wat de initiatiefnemers van dit toch recente initiatief ontgaan is.


In de tip na vraag 9 (bent u geabonneerd op RSS feeds) wordt expliciet verwezen naar Netvibes. Andere, meer populaire feedreaders zoals Bloglines en Google Reader, worden niet vermeld. Zou Netvibes de favoriete RSS-lezer zijn van de ontwerper van de test ?

Met mijn score van 93% mag ik best tevreden zijn, ik zou namelijk in topconditie zijn. Eigenlijk heeft de test van mijn internetkennis mij niets bijgeleerd. En dat zou toch de bedoeling moeten zijn ...

5 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 11 september, 2008 13:48, de volgende bedenking ...

79%. Idioten...

 
Anonymous Anoniem had op 11 september, 2008 14:11, de volgende bedenking ...

100% hier, en een beetje verveeld.

 
Anonymous Anoniem had op 11 september, 2008 14:24, de volgende bedenking ...

90%, en daar zou ik mee kunnen leven mochten ze me iets interessants bijgebracht hebben.

 
Blogger Paul Cobbaut had op 11 september, 2008 16:54, de volgende bedenking ...

Ik heb geen 3g, umts, wel een simpele gsm die kan bellen...

Idiote vraag tien!!!!
Ik sla mijn bookmarks op in mijn browser (firefox), en die zijn WEL beschikbaar op elke pc.

Er is ook een Google-plugin ofzo om uw bookmarks vanzelf overal beschikbaar te hebben (bij je google account).

93procent

 
Anonymous Anoniem had op 13 september, 2008 20:52, de volgende bedenking ...

Ik scoorde iets van een 86% denk ik. Ging de mist in bij de 3G kaart. En de adviezen hadden niet veel waarde voor mij. Maar da's ook niet nodig, de test is niet echt voor geeks zoals ons gemaakt, maar voor KMO's.

Vaak hebben die nog nooit gehoord van RSS, laat staan dat ze het gebruiken. En dan is Netvibes een mooie en eenvoudige instapmogelijkheid. En dus ideaal om KMO's te overtuigen van de waarde van RSS.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails