Social Networking verhoogt efficiëntie binnen bedrijven
Uit een onderzoek in opdracht van AT&T blijkt het gebruik van social networking tools in de werkomgeving positieve effecten met zich mee te brengen. Voor dit onderzoek heeft AT&T beroep gedaan op het onderzoeksbureau Dynamic Markets dat de mening gevraagd heeft van meer dan 2500 personen in 5 verschillende landen. België behoorde tot deze 5 landen, net als het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Frankrijk en Duitsland.
65% van de gecontacteerde personen verklaart dat social networking tools hen meer efficiënt gemaakt hebben.
De belangrijkse social networking tools die binnen bedrijven gebruikt worden zijn :
* Companies' own collaboration sites on intranets : 39%
* Internal forums within the company : 20%
* Company-produced video material shared on intranets : 16%
* Online social networks, like LinkedIn, Facebook etc : 15%
* External collaboration sites on the web : 11%
* Internal blogging sites : 11%
Deze resultaten kleuren het negatieve beeld dat social networking tools in bedrijven vaak krijgen serieus bij. Social networking tools kunnen binnen bedrijven inderdaad aanzienlijke meerwaarde bieden. Ze zijn duidelijk meer dan sites waarop werknemers hun tijd verdoen.
Uit het onderzoek blijkt wel dat het niet evident is de ROI van investeringen in social networkings tools binnen de werkomgeving te bepalen. 24% van de gecontacteerde personen weet immers niet hoe de ROI zou kunnen berekend worden.
Heeft u ook een bedenking ?
<< Home