B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

14 februari 2010

Netbar

Netbar is een zoveelste site die info over websites verzamelt, met als kers op de taart een indicatie van de waarde van de website. Dit weblog zou maar liefst 6.075 euro waard zijn.


Natuurlijk is de waarde die aan een website toegekend wordt lekker onwetenschappelijk, net als de inkomsten per dag, alsof een universiteit zoals de KULeuven inkomsten zou hebben uit advertenties op de website.


Het is wel eens leuk om te zien hoe de top 40 van Belgische sites er uit ziet. De rangschikking wordt aangevoerd door Netlog.


De rangschikking wordt constant aangepast, indien er nieuwe Belgische sites ontdekt worden met een hoge score, komen die automatisch in de top 40. De top 40 van sites uit België zag er zojuist als volgt uit.


De herkenning van de locatie van een site loopt soms wel eens mis. Blogoloog.be zou een site uit Nederland zijn, net als kbc.be of kapaza.be overigens.

2 Bedenking(en) :
Anonymous Jan Seurinck had op 14 februari, 2010 15:24, de volgende bedenking ...

Interessant ;-)

Mijn e-waarde is €1407, vind ik eigenlijk ook nog wel veel. Die locatie zou nog wel eens te maken kunnen hebben met de olaats van de webserver. Mijn site wordt in Amsterdam gezet en ik weet dat het rack waar mijn blogje op staat zich inderdaad daar bevindt.

 
Anonymous Jan had op 17 februari, 2010 14:47, de volgende bedenking ...

Ik heb het niet op dit soort sites. Vaak worden er schattingen gemaakt over traffic en inkomsten.

Veel webmaster van net niks denken meteen dat hun site veel waard is en zetten hem voor een veel te hoog bedrag te koop.

De enige die weet wat je site waard is ben jezelf.Emotioneel en verkooptechnisch.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails