B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

16 maart 2011

Conversity

Daarstraks vond één van de events plaats waar het boek "The Conversity Model. Making money with social media" van Clo Willaerts voorgesteld werd. Dit boek beschrijft het Conversity model dat door Clo uitgewerkt werd. De eerste stap in dit model is observation. We zullen dit eens toepassen op Conversity zelf.

Clo heeft al een tijdje terug de website conversity.be door Sanoma laten registeren. Op die site vind je info over het boek, net als een blog en de beschrijving van de diensten die Conversity aanbiedt.


De Twitter account @conversity bestaat reeds. De kans dat deze Twitter account door Clo (of door Sanoma) geregistreerd is lijkt mij klein te zijn, de locatie staat bijvoorbeeld op "India". @netlash heeft deze account ook al ontdekt, en toevallig heeft de laatste tweet te maken met @robinwauters. Of zou er toch meer achter zitten ?


Op Facebook is er nog geen Facebook page voor Conversity. Er is al wel een Facebook group, maar of die met het boek iets te maken heeft lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.


Conversity spreekt eerder een business publiek aan. Daarom zou Linkedin misschien een meer geschikt platform kunnen zijn. Conversity is een business unit van Sanoma België. In de Company Search van Linkedin komt Conversity dan ook niet naar boven. Een Linkedin Company Profile is immers enkel mogelijk voor een bedrijf, niet voor een business unit van een bedrijf.


Een bijkomende mogelijkheid op Linkedin is het aanmaken van een Linkedin Group. Maar tot nu toe heb ik nog geen Conversity group kunnen terugvinden


Je kan verschillende presentaties over Conversity op Slideshare terugvinden, niet op de Conversity account - want die bestond zojuist nog niet - maar wel op de persoonlijke Slideshare account van Clo.


Een korte blik op Twitter Search wijst uit dat er al verschillende conversaties over #conversity gevoerd worden. Clo heeft nu de uitdaging om deze conversaties te laten uitmonden in conversies. Het beschikken over de user accounts op de diverse platformen kan helpen om conversaties te voeren, maar is geen esentiële voorwaarde. Het helpt wel om de merk identiteit te beschermen.

2 Bedenking(en) :
Blogger Clo Willaerts had op 17 maart, 2011 06:56, de volgende bedenking ...

dag bruno,

Spijtig dat je boek niet gelezen hebt. Het conversity model gaat juist in tegen "overal" willen aanwezig zijn zonder link met objectieven.

Conversity.be richt zich op b2B dus vandaar dat Facebook zo links blijft liggen. En Facebook Groups zijn vooral efficiënt voor 1) groeperingen die in de echte wereld al bestaan (zoals de Brussels Girl Geek Dinners) of 2) voor sterk polariserende maatschappelijke thema's (iets waar iedereen voor of tegen is).

 
Blogger Bruno Peeters had op 17 maart, 2011 09:20, de volgende bedenking ...

Tijdens de voorstelling gisteren zei je dat je zelf een term bedacht had voor je activiteiten. Door enkele eenvoudige opdrachten kwam ik inderdaad op reeds bestaande conversity accounts terecht.

Als bedrijf moet je inderdaad een bewuste keuze maken van de platformen waarop je zelf actief wil zijn. Elk bedrijf moet er zich van bewust zijn dat ook op de niet weerhouden platformen personen jouw merken kunnen hanteren, soms gerelateerd aan je merken maar soms in een andere context. En soms is het niet duidelijk of er een link is.

In het bericht wordt ook nergens gesteld dat conversity moet aanwezig zijn op de bekeken en niet bekeken - netlog, myspace, youtube, ... - platformen. Zoals gesteld in de laatste paragraaf komt het er ook voor jou op.neer om de conversaties om te zetten in conversies.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails