B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

26 maart 2013

Belgen op Pinterest

Gebruikers van Pinterest dienen een profiel in te vullen. Sommige personen maken er werk van om hun profiel heel volledig te maken. Anderen daarentegen houden het zeer beperkt. Vergelijk onderstaande profielen maar.



Op basis van de informatie in de Pinterest-profielen heb ik een inventaris opgesteld van Belgische Pinterest-gebruikers. De criteria waren dat ofwel de locatie naar België verwees, ofwel dat de website die in het profiel opgegeven werd een .be domeinextentie had, ofwel dat er andere info in het profiel naar België verwees. Deze beperkte zoektocht leidde reeds tot de ontdekking van 13.046 verschillende Pinterest-gebruikers. Er zijn ongetwijfeld nog een heel pak meer Belgen met een Pinterest-account. Maar omdat deze gebruikers zich niet kenbaar maken aan de hand van hun Pinterest-profiel, blijven ze onopgemerkt in de gehanteerde benadering. En mijn zoektocht naar Belgische profielen was bovendien ook niet gegarandeerd volledig.

Hoeveel Belgen zouden zich aangemeld hebben op Pinterest ? Het zijn er in ieder geval minstens 13.046. Bij Twitter werd er aangenomen dat maar de helft van de gebruikers het profiel invulde. Indien dit bij Pinterest ook het geval zou zijn, zouden er al zo'n 26.000 Belgische Pinterest-accounts zijn.  Maar iets doet mij vermoeden dat het er nog een heel pak meer zouden kunnen zijn ...

Als u nuttige info heeft over de Pinterest-accounts in een specifiek land, dan mag u mij dit steeds laten weten.

PS De komende dagen kan u hier nog bijkomende interessante info over de Belgische Pinterest-gebruikers vernemen.

Related Posts with Thumbnails