Like, share en win
Op verschillende Facebook-pagina's van winkels of merken vind je om de haverklap berichten waarin je gevraagd wordt het bericht te liken en te sharen om vervolgens kans te maken op een mooie prijs. Als je één van je Facebook-vriendjes zich aangesproken voelde door zo'n oproep, krijg je die boodschappen ook te zien.
Dat zo'n like, share en win actie volledig indruist tegen de Facebook-regels is maar een detail.
iv. You must not use Facebook features or functionality as a promotion’s registration or entry mechanism. For example, the act of liking a Page or checking in to a Place cannot automatically register or enter a promotion participant.
v. You must not use Facebook features or functionality, such as the Like button, as a voting mechanism for a promotion.
Belgen zijn vaak creatief als het gaat over omgaan met regels, denk maar aan het respecteren van snelheidsbeperkingen, de kleur van geld, het minimaliseren van belastingen, ... En als een heleboel anderee pagina's het ook doen, waarom zou ik het met mijn pagina dan ook niet mogen zullen de beheerders van deze pagina's vermoedelijk denken.
Hieronder kan je alvast de oogst van de voorbije dagen vinden. Ik wil deze like, share en win acties delen omdat ik de lezers van dit blog deze mooie aanbiedingen niet wil laten missen.
Maak kans op een iPad mini
Bekom een heel pak boeken
En als je vindt dat er nog plaats is voor een mooie bikini in je kleerkast
En als je op zoek bent naar een mooi paar schoenen
Of als je kans wil maken op een overnachting te Gent
Als je dergelijke like, win en share acties opmerkt, aarzel niet mij deze door te sturen (via de bedenkingen onderaan deze blogpost, via een Twitter DM naar @bvlg, via een Facebook-boodschap, of via een e-mail. Dan publiceer ik binnenkort misschien wel een volgend overzicht. Veel succes overigens als je zou deelneemen aan de bovenstaande acties.
Ik erger me enorm aan deze manier van campagne voeren en vooral de naïviteit van FB'ers die zich gewillig laten gebruiken.
Je hebt toch deze blogpost van me gezien over de achterkant van vele van die like&share pagina's?
http://www.dailybits.be/item/de-achterkant-van-die-vele-facebook-likeshare-wedstrijden/
Intussen zo ingeburgerd dat wanneer je een wedstrijd volgens de regeltjes organiseert, je likes, shares en comments met antwoorden op de prijsvraag krijgt... Mensen lezen amper nog de boodschap "neem deel op onze wedstrijdpagina".
Heeft u ook een bedenking ?
<< Home