B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

29 september 2015

10 jaar

Exact 10 jaar geleden verscheen het eerste bericht op dit blog "Hello World". Ik was toen in 2005 al een tijdje vertrouwd met het fenomeen blogs. Achteraf bekeken was het enerzijds een opwelling, een impulsieve daad - want ik wist niet waar ik aan begon en had geen concreet doel vooropgesteld. Anderzijds had ik de overtuiging dat wat ik zou publiceren even interessant (of oninteressant) zou kunnen zijn als de voorbeelden die ik reeds kende. Tot nu toe verschenen  er net geen 1700 berichten in de afgelopen 10 jaren. Hopelijk konden sommige van die berichten de lezers zoals u af en toe boeien.
Niettegenstaande ik mijn blog lekker anoniem startte, dat was toen in 2005 nog de gewoonte, was er van anonimiteit geen sprake meer van zodra ik aanwezig was op de bloggersevents waarop ik vanaf het najaar van 2005 aanwezig was. Zelfs in die tijd werden er op die events al veel foto's genomen - van selfies bleven we nog gespaard. Na verloop van tijd verscheen mijn naam en mijn woonplaats op dit blog, een vorm van coming out.

In de loop van de afgelopen 10 jaren heb ik dankzij mijn blog en mijn activiteiten op social media een heleboel personen ontmoet. Sommige personen draaien nog steeds mee in het blog- en social media-wereldje. Anderen daarentegen hebben afgehaakt. Sommige van hun blogs zijn gewist om welke reden dan ook. Verschillende personen - waaronder ikzelf ook - hebben hun huidige job te danken aan hun blog- en social media-activiteiten, een onverwacht neveneffect.

In de loop van de komende maanden zal ik een poging doen om verschillende personen die ik de afgelopen jaren ontmoet heb aan bod te laten komen op dit blog. Het benieuwt mij om te vernemen waarom ze gestopt zijn of waarom ze nog steeds bezig zijn als blogger. Wie weet krijgt u daardoor wel een beeld hoe het fenomeen bloggen in België in die 10 jaren geëvolueerd is.

Op naar de volgende 10 jaren BVLG blog ...

2 Bedenking(en) :
Blogger Hans Vandeveire had op 29 september, 2015 21:51, de volgende bedenking ...

Proficiat & bedankt!

 
Anonymous yab had op 02 oktober, 2015 11:50, de volgende bedenking ...

Proficiat!

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails