B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

26 mei 2006

Linkedin : BVLG 100+

LinkedInLinkedin, het on-line netwerk waar reeds 5,5 miljoen personen zich geregistreerd hebben, heeft een tijdje terug beslist het aantal resultaten van zoekopdrachten te beperken tot de eerste 500 resultaten. Bovendien wordt het exacte aantal connecties van personen met meer dan 500 connecties niet meer getoond. Enkel de vermelding 500+ verschijnt.

Dit heeft tot enige frustratie geleid bij de top-netwerkers, maar ze hebben er iets op gevonden. Vermits Linkedin het aantal connecties niet meer toont, vermelden ze zelf het aantal connecties in hun profiel.

In de top 10 van de gebruikers van Linkedin in België vermelden 5 van de 10 personen hun aantal connecties. Personen die geregistreerd zijn op Linkedin kunnen deze zoekopdracht gebruiken.

De Belg met het grootste aantal connecties is Jan Matthijs (met 6350+ connecties). Om in de Belgische top 10 te komen moet je minstens 1700 connecties hebben, dit aantal connecties wordt immers vermeld door Hendrik Coenen, de nummer 10.

Vermits top-netwerkers natuurlijk de ganse wereld willen laten weten hoeveel Linkedin-connecties ze hebben (in de stijl van "de mijne is de grootste ...") bestaat er de website TopLinked People on LinkedIn. Op deze website kan je 50 personen terugvinden, telkens met vermelding van hun aantal connecties. Jan Matthijs kan je daar ook terugvinden. Zijn aantal connecties (6350+) is maar klein bier in vergelijking met de nummer 1, Ron Bates met 25.560 connecties. Hij kan met al zijn connecties een volledig Belgisch voetbalstadium vullen.

Een heleboel top-netwerkers vermelden expliciet hun e-mail adres in hun naam of in hun profiel. Ze nodigen iedereen hierbij uit om een connectie op te zetten, zodat ze nog wat hoger in de top-lijstjes komen. Ik vermoed dat ze hiermee ook dagelijks geconfronteerd worden met een ruime portie spam, maar daar hebben ze natuurlijk zelf voor gekozen. Is het overigens toeval dat de top-netwerkers op TopLinked People on LinkedIn bijna allemaal mannen zijn ?

Ik kom niet voor in de top 10 van Belgische gebruikers, zelfs niet in de top 100. Mijn aantal connecties is iets boven de honderd blijven steken. Ik leg binnen Linkedin enkel connecties naar personen die ik ken. Personen die mij kennen mogen mij altijd een invitation sturen, voor zover ze er zelf nog geen van mij gekregen hebben ...

Technorati : -

3 Bedenking(en) :
Blogger yab had op 26 mei, 2006 14:29, de volgende bedenking ...

Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet verbaasd ben dat de topnetwerks allemaal mannen zijn. ;-) Mannen blijven toch altijd een beetje kind, he. ;-)

 
Blogger Bruno Peeters had op 26 mei, 2006 14:47, de volgende bedenking ...

en de vrouwen die zich in de lijst bevinden zijn dan ook nog manwijven zeker ...

 
Anonymous Anoniem had op 17 oktober, 2006 15:30, de volgende bedenking ...

Wel, ik wil er nog iets aan toevoegen.

Ik heb op een kleine 2 maand tijd mijn LinkedIn connecties doen "boomen" van 300+ naar 3000+

OK, ik sta nu wel in de top 10 van LinkedIn Belgie, en heb ik er meerwaarde aan ?

En toch, ja, er is wel een duidelijke reden waarom ...

LinkedIn heeft als grootste nadeel dat je maar 2nd en 3rd level connecties kan zien.

Door mijn contacten "open" te zetten, zie ik nu een heleboel meer mensen in Belgie.

En de Spam ? wel ... die neem ik erbij ... met de juiste email client, en een goeie dosis gezond verstand, slaag ik erin om die te "minimaliseren".

Laat ons eerlijk blijven ... mails die toekomen van iemand die je helemaal niet kent, met een "weirdo" subject, hoef je toch niet te lezen ?

Maar ik blijf erbij, LinkedIn kan interessant zijn voor netwerk uitbreiding, zelfs met onbekenden. Ik heb dan ook al zeer interessante gesprekken gevoerd over "Total Service Provider" (zeg maar KMO Outsourcing) met mensen die ik uberhaupt niet ken ...

Share knowlegde ... have knowlegde ...

Groetjes

F.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails