B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

23 januari 2008

Belgium Blogevents Survey - eerste reacties

De aankondigingen van de Belgium Blogevents Survey vanmorgen op dit blog en op Twitter hebben duidelijk effect gehad. Reeds 84 personen hebben de tijd genomen om de survey in te vullen, waarvoor dank. Ik wacht nog eventjes met de resultaten, maar ik wou jullie alvast reeds de voorlopige antwoorden op twee vragen doorgeven.

De personen die tot nu toe geantwoord hebben publiceren in zeer grote getale op meer dan één blog.


Bloggers uit de provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen zijn goed vertegenwoordigd, bloggers uit Limburg daarentegen slechts in zeer beperkte mate. Zijn er daar geen bloggers ? Of hebben ze geen zin of tijd om aan een dergelijke survey mee te werken ?


De survey blijft in ieder geval nog een tijdje open.

5 Bedenking(en) :
Blogger Clo Willaerts had op 24 januari, 2008 10:13, de volgende bedenking ...

Dag Bruno, dat klinkt zo dramatisch, "meer dan één blog hebben". In veel gevallen bloggen mensen zo wat overal, ook in groepsblogs. Ik schrijf bv ook voor de Ladiesroom van Skynet, de Loslopend en Wild van Sanoma, en voor de Girl Geek Dinners heb ik ook een blog gepakt. Omdat een volwaardig cms altijd zo'n gedoe is he ;-)

 
Anonymous Anoniem had op 24 januari, 2008 18:01, de volgende bedenking ...

Woouuw, uit Limburg 2 bloggers, waarvan ik er één ben. Wie is mijn mede-blogger uit Limburg?

 
Blogger Bruno Peeters had op 24 januari, 2008 19:25, de volgende bedenking ...

@clo
Het was helemaal niet de bedoeling om dramatisch te klinken. Het is vermoedelijk een "natuurlijke" evolutie dat een blogger met één blog start. Als hij/zij de smaak goed te pakken krijgt komt er ofwel nog een persoonlijke blog bij, of gaat men inderdaad meewerken aan een groepsblog. Op de blogevents waar ik zelf tot nu toe aanwezig was ben ik geen "occassionele" bloggers tegengekomen. Het lijkt mij dat je deze bloggers vermoedelijk eerder op blogplatformen zoals skynetblogs, seniorennet of bloggen.be zal vinden.

 
Blogger Bruno Peeters had op 24 januari, 2008 19:35, de volgende bedenking ...

@marc

Maarten Schenk of Tijs Vrolix misschien ?

Ondertussen zijn er reeds 117 reacties waarvan 4 uit de provincie Limburg.

 
Anonymous Anoniem had op 27 januari, 2008 21:11, de volgende bedenking ...

De survey is soms misschien onvolledig of dubbelzinnig zodat verkeerde conclusies kunnen getrokken worden?
Ass men bijvoorbeeld deze twee vragen neemt:
1. je hebt een blog en post op onregelmatige basis
2. je hebt verschillende blogs waar je "quite often" berichten op post.

Eigenlijk ontbreekt het derde: je hebt verschillende blogs waar je onregelmatig op post.
Ik ben dan maar voor het eerste gegaan om dat dat zeker correct was, doch meerdere blogs onderhoud.
Dit zal in veel gevallen voor velen zo zijn omdat tijdsgebrek de voornaamste reden is van onregelmatig posten.

Tevens is deze survey vooral verspreid onder de "echte" bloggers, wat sowieso een deelgroep is van de totale Belgische blogpopulatie. Hoe zou het totale beeld eruit zien? (inclusief skynetblogs en seniorennet enz)

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails