B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

11 augustus 2008

Beperking op Linkedin Groups

Tot voor kort was er geen beperking op het aantal Linkedin Groups die je aan je Linkedin profiel kon toevoegen. Recent heeft Linkedin een group search functionaliteit toegevoegd. Als kers op de taart heeft Linkedin zopas beslist dat er een beperking ingesteld wordt op het aantal groepen. Je kan maar deel uitmaken van maximaal 50 groepen. Personen met meer dan 50 groepen hebben een mailtje gekregen waarin gewezen werd op deze nieuwe Linkedin Groups Policy, bijvoorbeeld Yves Hanoulle.

Het aantal Linkedin groups waarin ik deel van uitmaak is voorlopig nog ruimschoots onder de 50. Ik zal er dus geen last van ondervinden. Veel activiteit heb ik overigens nog niet vastgesteld in mijn Linkedin Groups. Het enige effect is dat in mijn Linkedin profiel een aantal icoontjes getoond worden. Verder nut heb ik er nog niet van ondervonden.

Technorati : -

3 Bedenking(en) :
Blogger Litrik De Roy had op 12 augustus, 2008 08:17, de volgende bedenking ...

Ik ben tegenwoordig al wat voorzichtiger geworden met LinkedIn Groups sinds ik gemerkt heb dat sommige groepen alleen dienen om de oprichter zijn persoonlijke netwerk uit te breiden.

 
Blogger Peter Vandenabeele had op 12 augustus, 2008 12:58, de volgende bedenking ...

Ik ben zelf oprichter van de LeuvenValley.be groep (nu met een paar honderd leden) en probeer redelijk strikt te zijn in het accepteren van alleen personen die een effectieve professionele link met Leuven kunnen aantonen. Ik schat dat 5% van de aanvragen niet echt "on-target" is (bijv. mensen ver buiten de regio). Ik vraag toelichting per e-mail en ofwel krijg die en is het meestal legitiem, ofwel krijg ik nooit antwoord. De beperking tot 50 leden lijkt me nuttig, omdat het mensen zal tegenhouden die in veel niet gerelateerde groepen lid willen worden.

 
Anonymous Anoniem had op 29 augustus, 2008 19:03, de volgende bedenking ...

Ik heb zelf een groep opgericht omdat ik een open source leiderschap spel heb waarvan ik niet weet wie het allemaal heeft gespeeld. Zo heeft het XP Game wereldwijd een enorm succes, doch Vera & Pascal weten niet wie hun spel allemaal gespeeld hebben.
Via deze groepen kan dit wel. Vandaag heeft LinkedIn ook de discussie functionaliteit aan de groepen toegevoegd (waarschijnlijk de reden van hun limit.)
Maw de groepen worden practiser. Ik vind de groepen zoals die van Peter rond Leuven interessant om dat je zo kan zien wat voor werk er nog in de buurt is (in mijn geval Gent). Doch dat zijn wel de groepen die er bij mij uit zullen vliegen. (De link met Agile Coaching is belangrijker als met Gent.)

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails