B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

01 augustus 2008

Bloglines en Delicious feeds

Delicious, de social bookmarking site, heeft een nieuwe interface gekregen en daarenboven nog een nieuw adres. Dit is echter niet het hoofdonderwerp van dit bericht. Ik heb deze week vastgesteld dat een aantal delicious RSS-feeds verdwenen zijn uit mijn Bloglines account, de RSS-feedreader die ik al jarenlang gebruik.

Delicious maakt het mogelijk je te abonneren op RSS feeds voor specifieke zoekopdrachten, bijvoorbeeld voor alle bookmarks voor de tag "bvlg" is er de resultaatspagina en de RSS-feed.

In mijn Bloglines account was ik geabonneerd op verschillende RSS-feeds van delicious. Ik heb nog een OPML exportbestand van enkele maanden terug waarin de feeds nog aanwezig zijn. Blijkbaar heeft Bloglines op eigen houtje beslist alle delicious feeds te schrappen. Zelf heb ik geen enkel initiatief genomen om deze feeds te verwijderen. Bloglines laat toe voor een feed items te bewaren. Alle bewaarde items voor de geschrapte feeds zijn ondertussen ook verloren gegaan.

Ik vind het storend dat Bloglines subscriptions zonder enige verwittgiing verwijdert, zelfs indien er bewaarde items zijn. Er zal maar niets anders opzitten dan mij opnieuw te abonneren op de verloren gegane feeds. Ik zou misschien ook moeite kunnen doen dit probleem aan Bloglines support te melden. De kans dat de verdwenen feeds (met de bewaarde items erbij) teruggezet kunnen worden lijkt mij wel vrij klein te zijn.

Technorati : -

4 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 01 augustus, 2008 23:14, de volgende bedenking ...

Zou het aan delicious kunnen liggen? Mijn Google Reader (met de feed voor mijn delicious netwerk) toont op dit ogenblik geen items (en dat is écht uitzonderlijk).

 
Anonymous Anoniem had op 03 augustus, 2008 10:15, de volgende bedenking ...

Je kan misschien eens proberen je te verdiepen in Yahoo Pipes. Daar kan je imho heel ver gaan in je zoek opdrachten en exporteren zoals je wilt.

 
Blogger Bruno Peeters had op 03 augustus, 2008 22:08, de volgende bedenking ...

@tijs

Enkele dagen terug werkten de feeds nog, maar nu ook niet meer

 
Blogger Bruno Peeters had op 03 augustus, 2008 22:09, de volgende bedenking ...

@steven

bedankt voor de tip

ik blijf het wel niet correct vinden dat bloglines zonder enige verwittiging feeds doet verdwijnen

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails