B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

25 juli 2008

Ik heb een vraag

Op 6 mei 2008 werd de site ikhebeenvraag feestelijk geopend door Patricia Ceysens, Vlaams minister van Economie, Ondernemen, Wetenschap, Innovatie en Buitenlandse Handel. De site is een initiatief van 14 wetenschappelijke instellingen en universiteiten. De bedoeling van de website is het grote publiek op een objectieve manier te informeren over wetenschappelijke vraagstukken, het contact tussen wetenschappers en publiek te vergemakkelijken en interesse in de wetenschap bij jongeren te stimuleren. Op de site kan je terecht met (bijna) al je vragen over wetenschap, geschiedenis, taal, politiek, en nog veel meer.

Ik heb van deze gelegenheid gebruik gemaakt om die dag reeds een vraag te stellen "Hoe groot is het internet wereldwijd en specifiek in België ?".

Het antwoord liet eventjes op zich wachten. In afwachting van het antwoord kreeg ik wel een mailtje om me te laten weten dat door de grote toevloed aan vragen de antwoorden eventjes op zich konden laten wachten.

Uiteindelijk heb ik een antwoord gekregen op 3 juli. Het begon toepasselijk met "Mijn excuses voor het late antwoord, maar het tellen duurde even. ;-)". Voor het volledige antwoord moet u maar een kijkje nemen op de site van ikhebeenvraag.

Het antwoord op de vraag "Hoe groot is het internet wereldwijd en specifiek in België ?" werd verstrekt door Bart Goethals, docent aan de Universiteit Antwerpen. Persoonljik vind ik dat het antwoord waardevolle elementen aanbrengt. Voor mij is mijn (niet evidente) vraag goed beantwoord.

Related Posts with Thumbnails