B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

30 november 2005

Blog-tools : a free lunch ?

Twee maanden terug werd het eerste bericht op deze blog geplaatst. De voorbije twee maanden volgden er nog 42 andere, zodat de teller nu op 43 staat. Ik vond het aangewezen even stil te staan bij de tooltjes die van pas kwamen bij het opzetten van deze blog.

Het hosten van blog gebeurt bij Blogger.com.

De RSS-feed komt van Feedburner.

U kan mij bereiken op een Google e-mail adres (bvlgblog (at) gmail (dot) com).

Het indexeren van de berichten op deze weblog gebeurt door Google, Google Blogsearch, Technorati, Yahoo, MSN en misschien nog enkele andere ...

Ik heb deze blog ook aangemeld op diverse blog & RSS-directories. Inspiratie hiervoor heb ik onder meer opgedaan op RSSTop55 - Best Blog Directory And RSS Submission Sites (gevonden via
Hans on Experience - RSS categorie). Van de volgende directories heb ik reeds clickthroughs gekregen : blo.gs, BlogsNow, BlogStreet, BlogPulse, Globe of Blogs, Feedster, Feeds4All.

Er zijn hier ook enkele tellertjes terug te vinden, van OneStat, SiteMeter, Belstat, Google Analytics, Realtracker en Webstats4u.

Tooltjes die geografische blog-info tonen voor deze blog zijn Feedmap, ClustrMaps, GeoURL, gVisit en Blogflux MapStats.

En dan zijn er tenslotte nog de speeltjes waarnaar ik al regelmatig verwees in enkele berichten : TagCloud en BlogShares.

Al deze tooltjes hebben gemeen dat ik er tot nu toe niets voor hoefde te betalen. Economisten hanteren regelmatig de uitspraak there is no such thing as a free lunch, die aan Milton Friedman wordt toegeschreven.

Ik zou op basis van de bovenstaande ervaringen echter een nieuwe uitspraak willen lanceren : while blogging, sometimes you can get some food for free. De uitspraak is zeker origineel, want Google vond tot nu toe nog geen enkele verwijzing terug. En als Google het niet vindt, dan zal het zeker nog niet bestaan ...

Technorati tags : - - - - -

4 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 01 december, 2005 00:38, de volgende bedenking ...

Hoi, wellicht is mijn posting Hoe maak je een weblog? ook interessant voor je. Daarin beschrijf ik van alles en nog wat bij de inrichting van een weblog bij NewLevel.nl:
http://www.hansonexperience.com/my_weblog/2005/11/hoe_maak_je_een.html

 
Blogger Bruno Peeters had op 01 december, 2005 09:01, de volgende bedenking ...

hallo Hans,

de werkzaamheden die jij op je weblog beschrijft komen mij zeer herkenbaar voor, alleen ben ik nog niet zo ver gegaan als jij (flickr, delicious, furl, screencasts, ...), toch bedankt voor de tip, misschien vind ik nog enkele extra blog directories waar ik deze weblog kan aanmelden.

 
Anonymous Anoniem had op 01 december, 2005 10:18, de volgende bedenking ...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
Anonymous Anoniem had op 01 december, 2005 10:19, de volgende bedenking ...

Je had het over tools: Als je je site hebt aangemeld bij Feeds4all dan kan je ook gebruik maken van twee speciaal door Feeds4all
ontwikkelde tools. 1e: "News headlines script" en 2e: "Readers read
also script". Meer info hier over vind je op Feeds4all Tools.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails