B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

05 december 2006

EIAA Mediascope Europe Study

De EIAA heeft een persbericht verspreid naar aanleiding van het bekend maken van de resultaten van de vierde edite van de EIAA Mediascope Europe Study. EIAA is a pan-European industry organisation for the Interactive Media Selling community. Its members are currently AD Europe, AdLINK Internet Media AG, AOL Europe, MSN International, Tiscali, Yahoo! Europe, LYCOS Europe and T-Online International.

De belangrijkste conclusies van het onderzoeksrapport zijn :
* social networking websites worden door 23% van de Europeanen op zijn minst één keer per maand bezocht
* een gemiddelde Europeaan spendeert wekelijks 11 uur en 20 minuten on-line, 45% van de Europeanen gaat zelfs dagelijks on-line
* 72% van de tijd on-line wordt besteed voor persoonlijke redenen, 28% is werk gerelateerd
* 31% van de Europese online gebruikers downloadt minstens één keer per maand muziek en 15% doet telefoongesprekken over het internet
* breedbandpenetratie gaat naar 85% in de belangrijkste Europese landen, de globale breedbandpenetratie in Europa gaat er 14% op vooruit ten opzichte van een jaar terug

Voor dit onderzoek werden 7000 personen telefonisch geinterviewd in de loop van de maand september 2006, waarvan 500 personen in België.

Wenst u meer over dit onderzoek te vernemen, dan kan u best een kijkje nemen in het persbericht of in de executive summary.

Technorati : - - -

Related Posts with Thumbnails