B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

31 juli 2007

Medium4You

Medium4You is ondertussen voor iedereen toegankelijk. Een hele bloggers hebben een tijdje terug laten weten dat ze niet akkoord gingen dat berichten van hun blogs zonder hun toestemming overgenomen waren. In de Medium4You heisa hebben enkele bloggers bekend gemaakt dat ze wel degelijk akkoord gingen dat enkele van hun blogberichten overgenomen werden.

Je zou dus verwachten dat op de Medium4You site nu enkel berichten zouden voorkomen waar iedereen zijn of haar toestemming voor zou gegeven hebben. Niet dus. Lees het bericht op de blog van Michel Vuijlsteke maar op na.

De initiatiefnemers hebben moeite gedaan om de profielen van de Nederlandstalige bloggers te vertalen naar het Nederlands. Maar je blijft aanwijzingen vinden dat de site ontworpen is door franstaligen : "son site" wordt voor alle bloggers, ook de vrouwelijke, "zijn website".


Op dit ogenblik zijn er een 30-tal Nederlandstalige bloggers aanwezig. Een selectie : Els Keytsman, Ilse Baetslé, Ilse Jansoone, Peter Decroubele en GDB.

Zelfs de shocklogs Zattevrienden en Aardschok zijn in de lijst van profielen opgenomen.

De variatie qua profielen is wel groot : een Vlaamse expat in Japan, een Vlaamse expat in Noorwegen, een Nederlandse journalist die emigreerde naar de Ardennen, een hoogleraar aan de Universiteit Antwerpen en KU Leuven, een studentenvertegenwoordiger te Diepenbeek en een Belg die zo snel mogelijk tot Nederlander wil genaturaliseerd worden.

Nu nog afwachten of er inderdaad belangstelling is voor een initiatief als Medium4You. Ik heb daar zo mijn twijfels over, lees dit bericht van een maand terug maar op na.

Technorati :

4 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 01 augustus, 2007 09:36, de volgende bedenking ...

ik zou graag eens kijken maar ik geraak al de hele ochtend niet op de website...

 
Blogger Huug had op 01 augustus, 2007 11:54, de volgende bedenking ...

@Joris Stel er je niet teveel van voor na 30 seconden vlucht je weg van die site: zo barslecht gedaan! erschrikkelijk. Eén vordeel aan die site: M4Y kan als voorbeeld dienen hoe je _niet_ een website maakt.

 
Blogger Daniel Struyf had op 03 augustus, 2007 11:14, de volgende bedenking ...

Medium4You is een schande voor de blogosfeer. Ik vraag me nog steeds af waarom die mensen niet zelf het initiatief hebben genomen een grondig taalbad te nemen vooraleer de ether te bezoedelen met koeterwaalse uitdrukkingen waarvan mijn haren ten berge rijzen...

 
Anonymous Anoniem had op 10 augustus, 2007 10:06, de volgende bedenking ...

Ook www.analoog.be brengt vandaag een "nuttige" bijdrage over Medium4You.

http://www.analoog.be/index.php/weblog/comments/boekbespreking_andre_cortelinkx_op_medium4you/

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails