Zoekmachines
Op de site van De Tijd is vandaag het volgende stukje te lezen.
Websites van KBC en Dexia scoren best bij gebruik van zoekmachines
De websites van de financiëledienstengroepen KBC en Dexia scoren het best in zoekmachines als Google, Ask Jeeves en Altavista. Dat stelt een studie van Svinus, een bedrijf dat de optimalisatie van websites voor dergelijke zoekmachines onderzoekt.
Op de site van Svinus, het bedrijf dat de cijfers verzameld heeft, is er niets terug te vinden over deze studie. Op de Twitter-feed van Svinus heb ik wel enkele berichten opgemerkt die mogelijk met het artikel verband houden.
Moraal van het verhaal. Indien je als (eerder klein) bedrijf meewerkt aan een krantenartikel, zie dan dat je klaar bent als het artikel gepubliceerd wordt. Het inspelen op een krantenartikel is een mooie opportuniteit die in dit geval glansrijk gemist wordt. Het ziet er overigens naar uit dat de persoon achter Svinus op dit ogenblik zich in Frankrijk bevindt.
Technorati : Svinus - Zoekmachinemarketing
Je hebt als klein bedrijf misschien niet noodzakelijk de datum of het medium onder controle waarop er iets met jouw nieuws gebeurt. Grote(re) bedrijven hebben daarvoor een communicatieafdeling. ;-)
Ik heb al een paar keer met de url van mijn blog in een krant gestaan, ook in de krant van mijn beroepscollega's.
Het heeft me nooit beduidend meer bezoekers bijgebracht.
Het enige wat in deze helpt is volgens mij een rechtstreekse link op een andere gezaghebbende blog og site.
ik zat op moment van publicatie idd in frankrijk, bovendien is het artikel zo vervormd dat ik er eigenlijk niet meer volledig achtersta. Daarom heb ik het origineel wel gepubliceerd maar niet de versie van De Tijd
Heeft u ook een bedenking ?
<< Home