Profiel van een social networker
Ipsos Insight heeft een studie gepubliceerd met als titel “PROFILE: Social Networker”. In dit rapport wordt nagegaan welke de relatie is tussen social networkers en een aantal indicatoren zoals technology ownership, mobile phone features, digital media consumption en online/mobile behavior. Uit dit onderzoek blijkt dat social networkers, zowel in de Verenigde Staten als daarbuiten, over meer technologische apparaten (zoals DVD spelers, digitale camera's, kabel TV en spelconsoles) en meer mobile devices beschikken en bovendien grotere afnemers zijn van digitaal entertainment (zoals on-line muziek, video en spelletjes).
Deze conclusies zijn gebaseerd op een bevraging die reeds plaatsvond in november en december 2006. Het zou best kunnen dat de conclusies al voorbij gestreefd zijn gezien de recente stijging van populariteit van social networking sites zoals Facebook en LinkedIn. Indien u alsnog meer wil vernemen over deze studie kan u hier terecht voor de persaankondiging en hier voor een management summary. Voor het volledige rapport dient u 2000 USD neer te tellen, een bedrag wat mij schandalig veel lijkt.
Heeft u ook een bedenking ?
<< Home