B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

23 juli 2008

Trein

De voorbije twee dagen heb ik door omstandigheden niet met de wagen naar Brussel gereden, maar heb ik de trein genomen.

Als een slechts zeer occassionele treingebruiker was het verschil in mijn gedrag met de de vaste treingebruikers duidelijk merkbaar :
* door te vroeg aan te komen op het perron
* door proberen te luisteren naar de mededelingen de omroepster
* door de gele borden met de dienstregeling voor alle zekerheid nauwkeurig te bestuderen (wanneer zou de trein er moeten zijn en wanneer is de trein verondersteld aan te komen)
* door de tv-schermen op het perron aandachtig te bekijken, of er relevante berichten zijn (vertragingen)

Ik vond het wel grappig om te zien wie er op een trein stond te wachten, en bovendien nog op welke manier. Mensen met valiezen die op weg waren naar de luchthaven, rokende NMBS werknemers (mag dit wel ?), ouders met lastige kinderen, zenuwpezen die constant aan het ijsberen waren, pendelaars die gelaten stonden te wachten ...

Opmerkelijk was het aantal keren dat de vermelding "hiervoor onze verontschuldigingen" door de stationsomroepster gehanteerd werd in de 10 tot 15 minuten dat ik op het perron wachtte. Gelukkig was de trein die ik uitgekozen had op tijd.

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 24 juli, 2008 09:53, de volgende bedenking ...

Maar hij zat wel stampvol...

 
Blogger Bruno Peeters had op 24 juli, 2008 20:05, de volgende bedenking ...

Gezien je nooit alleen de trein neemt is de kans groot dat je in een station af en toe een bekende tegen het lijf loopt. In een stampvolle trein is de kans dan nog wat groter ...

Mijn overpeinzingen dateren overigens van dinsdagavond.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails