B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

20 augustus 2008

Zoektermen

Sommige bloggers laten af en toe eens weten met welke zoektermen bezoekers op hun blog gekomen. Zojuist heb ik een blik geworpen in de Google Analytics statistieken voor dit blog. De oogst van de laatste weken gaf enkele leuke zoektermen.

olympische medailles België
=> nog altijd geen en de kans dat verandering in komt de komende dagen lijkt mij vrij klein te zijn

anoniem melden verkeersovertreding
=> hopelijk geen verkeersovertreding die u zelf begaan heeft

Vlaamse babes
=> prentjes en filmpjes zal men toch elders moeten zoeken

nummerplaat opzoeken
=> voor zover mij bekend niet mogelijk voor iemand die professioneel niets te maken heeft met nummerplaten

Facebook België
=> ondertussen staat de teller op 482.660 members uit België, als dit het cijfer was waarnaar u op zoek was

aantal Belgische blogs
=> ik ben de teller kwijtgeraakt, maar het moeten er zeker meer dan 100.000 zijn

Bruno author of twitterfacts blog
=> deze persoon is op het juiste adres aangekomen

"ionica smeets"+"schokkend"
=> ik ken ionica smeets niet, dus ik zou niet weten welk schokkend feit er verbonden is aan deze persoon

Korbeek-Dijle adsl
=> ik zou het niet weten of Belgacom ADSL ondertussen aanbiedt in Korbeek-Dijle, mijn woonplaats, enkele jaren terug was dit niet mogelijk zodat ik via Telenet surf

blote borsten op straat
=> tot nu toe heb ik dit in mijn woonplaats nog niet mogen aanschouwen

moet ik mijn blog weghalen met rank 0 bij blogspot
=> de pagerank van dit blog is 5, dus zelf ik daar geen last van

place misère brussel
=> hier kom ik spijtig genoeg op werkdagen twee keer per dag voorbij, niet onmiddellijk een aanbevelenswaardige toeristische attractie

parking sex sterrebeek
=> hier kom ik eveneens op werkdagen twee keer per dag voorbij, stoppen voor sex op deze tijdstippen lijkt mij niet aangewezen

postnr bertem
=> 3060

zien wie je profiel bekeken heeft op facebook
=> weet er iemand of dit mogelijk is ?

6 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 21 augustus, 2008 08:49, de volgende bedenking ...

Ionica Smeets is in Nederland een bekende popularisator van wiskunde (zie http://www.wiskundemeisjes.nl, één van mijn Brillante premio awards overigens).

 
Anonymous Anoniem had op 22 augustus, 2008 09:26, de volgende bedenking ...

Bruno, die zoektermen die je via Google Analytics vindt, waar staan die ergens? Ofwel ben ik blind, ofwel onkundig, maar ik vind die toepassing nooit terug.

 
Anonymous Anoniem had op 22 augustus, 2008 11:57, de volgende bedenking ...

Je kan niet zien wie er je Facebook profiel bekeken heeft.

"By design" denk ik...

Hier http://www.nytimes.com/2007/10/06/opinion/06mathias.html misschien nog de beste verklaring: de lol van facebook is vooral: ongemerkt kunnen "gluren":

"the site is popular largely because it enables us to indulge our gazes anonymously. (We might feel invulnerable in the spotlight, but we don’t want to be caught sitting in someone else’s audience.) If our ability to privately search is ever jeopardized, Facebook will turn into a ghost town.
"

 
Blogger Bruno Peeters had op 22 augustus, 2008 17:01, de volgende bedenking ...

@Het Radiofonisch Instituut

Peter, in het dashboard van Google Analytics staat er bij mij een sectie "keywords". Je kan deze ook op een andere wijze bereiken, via het menu linksboven : "traffic sources" op de 5de plaats staat vervolgens "keywords".

 
Blogger Bruno Peeters had op 22 augustus, 2008 17:05, de volgende bedenking ...

@pascal

Blijkbaar moet het toch eventjes mogelijk geweest zijn bezoekers aan je facebook profiel terug te vinden, zie dit bericht

 
Anonymous Anoniem had op 05 september, 2008 19:48, de volgende bedenking ...

Mmm...wie zou er op zoek zijn naar schokkende feiten over mij??? Spannend zeg!

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails