B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

08 mei 2009

Merkencompetitie

De resultaten van de vierde editie van de Nationale Merkencompetitie zijn bekend gemaakt. Ik was één van de 18.646 respondenten, lees mijn bedenkingen er maar op na.

Hoe komen de resultaten overeen met mijn voorkeuren. Een bloemlezing.

Bieren : Jupiler staat vooraan, maar ik verkies toch Hoegaarden (nummer 2)
Brillenwinkels : geen keten voor mij, maar Optiek Mertens, een familiezaak in het Leuvense
Energieleveranciers : ik ben ook nog steeds klant bij Electrabel (nummer 1), de anderen konden mij nog niet bekoren
Frisdranken : van de top 10 zijn enkel de laatste drie niet ten huize BVLG terug te vinden - Tönissteiner, Pepsi Max en Appelsientje
GSM : HTC scoort veel te laag, plaats 7 met slechts 2,6%
Koffie : ten huize BVLG is er geen koffiezet of Senseo-apparaat
Meubelzaken : toegegeven, af en toe nemen we ook een kijkje in Ikea, de duidelijke leider
Modemerken : geen Esprit (nummer 1) meer voor mij, maar sommige andere merken kunnen mij wel bekoren
Water : ten huize BVLG gaat de voorkeur uit naar Evian, de nummer 2
Auto's : geen Audi (nummer 1) of BMW (nummer 2) voor mij, alhoewel vaak bezoekers met een dergelijke wagen langslopen ten huize BVLG
Banken : Dexia op nummer 1, wat mij aangenaam verrast
Elektrozaken : eigenlijk kunnen geen van de ketens mij bekoren, sommige al wat minder dan anderen
Interimkantoren : nog niet nodig gehad
Kledingwinkels : als tiener werd ik in C&A (nummer 1) outfits gestoken, wat toch al een heel tijdje geleden is
Schoenwinkels : de meeste ketens kunnen mij weer niet bekoren, mijn keuze vind ik bij Mertens te Leuven (niet in top 10) of in het schoenenfenomeen Van Loock (nummer 5)
Speciaalbieren : een kriek (nummer 1) of een gueuze (nummer 6) lust ik wel, maar er zijn betere dan die van Belle-Vue
Snoep : verschillende merken zijn mij volslagen onbekend, Haribo (nummer 1) hoort daar niet bij
Speelgoedwinkels : er is geen Dreamland (nummer 1) in het Leuvense, de Krokodil ontbreekt spijtig genoeg in de top 10
Sportmerken : waarvoor stond Adidas (nummer 1) nu weer
Sterke dranken : Baileys (nummer 1) vind ik maar niets
Supermarkten : niettegenstaande Colruyt te Heverlee al een tijdje dicht is voor verbouwingen staat deze keten gelukkig op de eerste plaats
Tankstations : sinds kort heb ik een tankkaart bij Q8 (nummer 2)
Touroperators : meestal boek ik rechtstreeks mijn vakanties, dus geen favoriete touroperator
Bereide maaltijden : Dr Oetker pizza's (nummer 1) worden ook ten huize BVLG gesmaakt
Computers : ten huize BVLG is er een oude DELL (nummer 4) en verschillende Sony Vaio's (nummer 7)
Fototoestellen : ik heb ook een Canon (nummer 1)
Kauwgom : ik heb er gisteren nog één gekregen in de Colruyt te Nossegem, maar zelf koop ik dit nooit
Shopping VL : London is populairder dan Leuven (respectievelijk nummer 6 en 7), shoppen in London zit er voor mij niet in
Shopping WAL : niet voor mij
Social Networks : geen MSN, Netlog, MySpace, HI5, Plaxo of Naymz voor mij en eigenlijk heb ik Xing al lang niet meer bekeken
Telecom : ik bel mobiel via Proximus (nummer 1)
TV Toestellen : ook ten huize BVLG staat er een Philips (nummer 1)
Voetbal : waar blijft OHL ?
Kranten VL : HLN (nummer 1) koop ik nooit en de site hln.be vind ik afschuwelijk, De Standaard staat op nummer 3
Kranten WAL : nog nooit gekocht
Magazines VL : HUMO (nummer 1) kocht ik in mijn studententijd, maar ik ben afgehaakt, bij mijn kapper blader blader ik wel eens in de daar beschikbare magazines (HUMO is daar wel niet te vinden ...)
Magazines WAL : nog nooit gekocht
Politieke partijen VL : zeg ik liever niet staat op nummer 3
Politieke partijen WAL : daar kan ik toch niet op stemmen
Radio VL : geen Q-Music (nummer 1) voor mij, wel StuBru (nummer 2) en Radio 1 (nummer 4)
Radio WAL : enkel af en toe als ik door Wallonie rijd
TV zenders VL : enkel één (nummer 1) en canvas (nummer 2) voor mij, ik kijk immers via DVB-T
TV zenders WAL : soms de RTBF zenders die ten huize BVLG ook via DVB-T te ontvangen zijn

Meer rubrieken waren er niet. Misschien volgend jaar wel.

Related Posts with Thumbnails