B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

01 augustus 2010

Stad Antwerpen op Twitter

Gisterenavond ontdekte ik toevallig de "officiële" Twitter account van stad Antwerpen : @stad_antwerpen. Dit liet ik ook weten door middel van een tweet, een Twitter bericht. Op dat ogenblik had deze Twitter account nog maar 4 followers, 15 uren later zijn dit er al een 50-tal. Deze account is overigens pas aangemaakt, op 29 juli 2010.


Stad Antwerpen had overigens niet zo veel keuze meer.

@antwerpen : een niet actief gebruikte account, aangemaakt in april 2010
_@antwerpen : voor Nieuwsblad berichten over Antwerpen sinds april 2009
@stadantwerpen : gelink aan de apen.be, een site gewijd aan Antwerpen, aangemaakt op 29 juni 2009
@antwerpenstad : bevat nog geen enkel bericht, toevallig ook aangemaakt op 29 juni 2009

Stad Antwerpen kan ook accounts aanmaken voor alle postnummers van Antwerpen, @antwerpen2000 is bijvoorbeeld op dit ogenblik nog vrij. @antwerpen2018 is echter al geregistreerd door Lynda Calaerts. Wat de link is naar Antwerpen voor @antwerpen6 is mij niet helemaal niet duidelijk, maar dat kan ook te wijten zijn aan mijn gebrek aan kennis van het Japans. Een andere bizarre connectie naar Antwerpen is @AntwerpenToyota, een Twitter account waar auto's te koop aangeboden worden, weliswaar te Clarksville in de VS. Antwerpenaars zullen ongetwijfeld huiveren als ze vernemen @Antwerpentwits "Nederland" als locatie heeft, maar ja af en toe wordt Antwerpen ook overstroomd door Nederlanders. Zou dit het een volgende stap in de kolonisering van Antwerpen zijn ?

Zo zie je maar dat je als stad of gemeente snel moet zijn om nog een gepaste Twitter account voor je stad of gemeente te kunnen registreren.

Related Posts with Thumbnails