B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

19 januari 2011

Sentimenten

Allerlei social media monitoring tools beweren dat ze uit de social media berichten iets zinnigs kunnen zeggen over de sentimenten van deze berichten. Ik heb in twee gratis tools de hashtags #basta en #dasm uitgeprobeerd. De resultaten van Socialmention en Twendz kan u hieronder bekijken.



Word ik veel wijzer uit deze resultaten ? Niet veel. De analyse is op veel te weinig Twitter berichten gebaseerd. Bovendien betwijfel ik of deze tools wel de nuances in de voornamelijk Nederlandstalige berichten correct detecteren. En volgens Twendz krijgen Goedele en Nathalie een rode kleur ! Foei !

Als er iemand zich geroepen voelt om gelijkaardige plaatjes te maken met Radian6, SM2 of een ander hotshot social media monitoring tool, stuur maar door zodat ik dit bericht verder aanvul.

Related Posts with Thumbnails