B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

21 april 2011

Fietsers afstappen

Vandaag ben ik nogmaals met de fiets naar het werk gereden. Het weer was prima en mijn professionele agenda liet het toe.

Als je enige afstand aflegt, ook met de fiets, kan het tegenwoordig niet anders dat je met wegenwerken geconfronteerd wordt. Bij twee dergelijke wegenwerken merkte ik daarstraks een bord "fietsers afstappen" op. Eigenlijk is het schande dat dergelijke borden geplaatst worden. Wie heeft er al borden gezien waarop automobilisten verplicht worden uit te stappen en hun auto te duwen, of waar alle passagiers van een lijnbus eveneens de bus moeten duwen ?

Als het Brussels Hoofdstedelijk Gewest graag meer fietsers in de stad wil zien - en daar zijn toch duidelijk tekenen van - dan moeten ze consequent zijn. Een fietser is geen voetganger+, een voetganger met wat ijzer en twee wielen. Indien er werken zijn, moet het gewest eisen dat de aannemers werk maken van een deftige omleiding voor fietsers. Bij de werken in het centrum van Tervuren wordt er wel degelijk werk gemaakt van een veilige en goed aangeduide omleiding voor fietsers.

Related Posts with Thumbnails