B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

31 juli 2012

Twitter Customer Care

Meer en meer organisaties zetten de stap om ook customer care diensten via Twitter te verlenen. Deze organisaties pakken daar vaak mee uit, als een promotie-argument. Op de site van de VREG kan je bijvoorbeeld vernemen welke elektriciteitsleveranciers via Twitter actief zijn. Bij de bedrijven die diensten verlenen via Twitter kan je bijvoorbeeld elektriciteitsleveranciers vinden, alsook financiële instellingen en telecombedrijven.

Vermits vrij eenvoudig kan nagaan worden met welk tool Twitter berichten gepubliceerd werden, kan je makkelijk een idee krijgen met welke social media monitoring / customer care tools deze bedrijven werken. Hieronder kan u enkele voorbeelden vinden van telkens drie bedrijven per sector.

Electrabel maakt gebruik van Radian6, zoals blijkt uit deze tweet



Essent maakt gebruik van OBI4WAN, zoals blijkt uit deze tweet



Lampiris reageert via de web-interface van Twitter, zoals blijkt uit deze tweet



Belgacom reageert via Hootsuite, zoals blijkt uit deze tweet



Mobistar maakt gebruik van Engagor, zoals blijkt uit deze tweet



Telenet reageert via Tweetdeck, zoals blijkt uit deze tweet



BNP Paribas Fortis maakt gebruik van SynthesioUnity, zoals blijkt uit deze tweet



ING België maakt gebruik van Radian6, zoals blijkt uit deze tweet



KBC maakt gebruik van Engagor, zoals blijkt uit deze tweet



En van welk tool maakt uw bedrijf gebruik voor customer care via Twitter ?

Related Posts with Thumbnails