Twitter Customer Care
Meer en meer organisaties zetten de stap om ook customer care diensten via Twitter te verlenen. Deze organisaties pakken daar vaak mee uit, als een promotie-argument. Op de site van de VREG kan je bijvoorbeeld vernemen welke elektriciteitsleveranciers via Twitter actief zijn. Bij de bedrijven die diensten verlenen via Twitter kan je bijvoorbeeld elektriciteitsleveranciers vinden, alsook financiële instellingen en telecombedrijven.
Vermits vrij eenvoudig kan nagaan worden met welk tool Twitter berichten gepubliceerd werden, kan je makkelijk een idee krijgen met welke social media monitoring / customer care tools deze bedrijven werken. Hieronder kan u enkele voorbeelden vinden van telkens drie bedrijven per sector.
Electrabel maakt gebruik van Radian6, zoals blijkt uit deze tweet
Essent maakt gebruik van OBI4WAN, zoals blijkt uit deze tweet
Lampiris reageert via de web-interface van Twitter, zoals blijkt uit deze tweet
Belgacom reageert via Hootsuite, zoals blijkt uit deze tweet
Mobistar maakt gebruik van Engagor, zoals blijkt uit deze tweet
Telenet reageert via Tweetdeck, zoals blijkt uit deze tweet
BNP Paribas Fortis maakt gebruik van SynthesioUnity, zoals blijkt uit deze tweet
ING België maakt gebruik van Radian6, zoals blijkt uit deze tweet
KBC maakt gebruik van Engagor, zoals blijkt uit deze tweet
En van welk tool maakt uw bedrijf gebruik voor customer care via Twitter ?
Heeft u ook een bedenking ?
<< Home