Likes voor de koning
De kroning van de nieuwe koning was voor verschillende bedrijven een mooie aanleiding om er op te reageren, in de kranten, op de radio en televisie. Ook op social media kon je berichten terugvinden waarin verwezen werd naar de troonsbestijging.
Het viel mij op dat het aantal reacties op de berichten op de Facebook-pagina van mijn werkgever sterk verschilde per taal. Op het Franstalige bericht werd in veel grotere mate gereageerd. Dit bleek ook het geval te zijn bij verschillende andere Belgische Facebook-pagina's.
Gezien de samenstelling van de Belgische bevolking zou men kunnen verwachten dat er meer Nederlandstaligen op Facebook aanwezig en actief zijn. Maar de "koninklijke" berichten spreken blijkbaar aanzienlijk meer Franstaligen aan, zou de nieuwe koning de Vlamingen eerder onverschillig laten ?
Belfius NL | 14 shares, 63 likes | |
Belfius FR | 150 shares, 225 likes | |
ING België | 0 shares, 16 likes | |
ING Belgique | 2 shares, 27 likes | |
BNP Paribas Fortis België | 3 shares, 72 likes | |
BNP Paribas Fortis Belgique | 33 shares, 168 likes | |
Cote d'Or NL | 3 shares, 132 likes | |
Cote d'Or FR | 24 shares, 271 likes | |
Lampiris België | 2 shares, 55 likes | |
Lampiris Belgique | 15 shares, 96 likes | |
Ikea Belgium NL | 1 share, 101 likes | |
Ikea Belgium FR | 62 shares, 210 likes | |
Peugeot Belgium NL | 3 shares, 69 likes | |
Peugeot Belgium FR | 83 shares, 261 likes |
Ja.
Of misschien toch niet, de gemiddelde Vlaming die ik hoor is eerder tegen de dotaties en tegen de tien man personeel voor Albert.
Toffe blogpost! Nog meer voorbeeldjes vind je op http://www.ilikemedia.be/?p=4977
Heeft u ook een bedenking ?
<< Home