B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

22 juli 2013

Likes voor de koning

De kroning van de nieuwe koning was voor verschillende bedrijven een mooie aanleiding om er op te reageren, in de kranten, op de radio en televisie. Ook op social media kon je berichten terugvinden waarin verwezen werd naar de troonsbestijging.

Het viel mij op dat het aantal reacties op de berichten op de Facebook-pagina van mijn werkgever sterk verschilde per taal. Op het Franstalige bericht werd in veel grotere mate gereageerd. Dit bleek ook het geval te zijn bij verschillende andere Belgische Facebook-pagina's.

Gezien de samenstelling van de Belgische bevolking zou men kunnen verwachten dat er meer Nederlandstaligen op Facebook aanwezig en actief zijn. Maar de "koninklijke" berichten spreken blijkbaar aanzienlijk meer Franstaligen aan, zou de nieuwe koning de Vlamingen eerder onverschillig laten ?
Belfius NL 14 shares, 63 likes
Belfius FR 150 shares, 225 likes
ING België 0 shares, 16 likes
ING Belgique 2 shares, 27 likes
BNP Paribas Fortis België 3 shares, 72 likes
BNP Paribas Fortis Belgique 33 shares, 168 likes
Cote d'Or NL 3 shares, 132 likes
Cote d'Or FR 24 shares, 271 likes
Lampiris België 2 shares, 55 likes
Lampiris Belgique 15 shares, 96 likes
Ikea Belgium NL 1 share, 101 likes
Ikea Belgium FR 62 shares, 210 likes
Peugeot Belgium NL 3 shares, 69 likes
Peugeot Belgium FR 83 shares, 261 likes

2 Bedenking(en) :
Blogger Paul Cobbaut had op 23 juli, 2013 13:13, de volgende bedenking ...

Ja.
Of misschien toch niet, de gemiddelde Vlaming die ik hoor is eerder tegen de dotaties en tegen de tien man personeel voor Albert.

 
Anonymous Kristof D'hanens had op 04 augustus, 2013 16:25, de volgende bedenking ...

Toffe blogpost! Nog meer voorbeeldjes vind je op http://www.ilikemedia.be/?p=4977

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails