B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

28 september 2014

Ello

Sinds gisteren heb ik ook een invite te pakken gekregen voor Ello. Op dit ogenblik is Ello invite-only. Iedereen mag 5 personen uitnodigen en vermits Twitter volop gebruikt wordt om personen die op zoek zijn naar een invite in contact te brengen met de personen die op zoek zijn naar een invite, komt het er in de praktijk op neer dat het in praktijk zeer eenvoudig is een invite te bekomen.

De personen die ik er nu al kon terugvinden zijn allemaal wat aan het rondsnuffelen, een collectie van berichten die ik er al vond. Niet iedereen is al overtuigd.
Het aantal bekenden op Ello is voorlopig nog beperkt tot enkele tientallen. Zelfs Cain Ransbottyn heeft nog maar 42 volgers.
Wat kan je nu al eigenlijk op doen?
  • Een profiel-foto opladen (heb ik nog niet gedaan).
  • Je profiel vervolledigen (heb ik al gedaan).
  • Een cover-foto opladen (heb ik nog niet gedaan).
  • Een bericht publiceren (heb ik al gedaan).
  • Een foto publiceren (heb ik nog niet gedaan).
  • Een externe link in een bericht opnemen (heb ik al gedaan).
  • Reageren op een bericht (heb ik nog niet gedaan).
  • Nagaan hoe vaak een bericht bekeken werd (zie de tellertjes onder elk bericht in de bovenstaande afbeelding).
  • Personen op Ello aanduiden als "friend"(heb ik al gedaan).
  • Personen die mij aangeduid hebben als "friend" ook aanduiden als "friend" (heb ik al gedaan). 
  • Personen op Ello aanduiden als "noise"(heb ik nog niet gedaan, de Ello-account zelf stond automatisch als "noise").
  • Bekenden zoeken (heb ik al gedaan, maar was niet evident).
  • Personen een invite bezorgen (heb ik al gedaan).
Wat is nog niet mogelijk.
  • Een bericht liken.
  • Een "friend" die je niet wil verwijderen/blokkeren (overigens nog geen behoefte toe gehad).
  • "Friends" in groepje opdelen (ook nog geen behoefte toe gehad).
  • Privé berichten uitwisselen (nog geen behoefte toe gehad, dat kan ik via één van de andere netwerken). 
  • Nog meer dingen die niet mogelijk zijn kan je vinden op https://ello.co/feature-list.
Ik ben benieuwd wat het zal worden. Je kan me overigens op Ello vinden als https://ello.co/bvlg. En als ik nog een tip mag geven, bekijk deze Ello-account eens https://ello.co/bitchesonbicycles (zojuist 6666 followers).

Related Posts with Thumbnails