B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

07 november 2006

Headhunter op Linkedin

Onlangs heb ik nogmaals een uitnodiging voor een connectie in Linkedin gekregen van een headhunter. Het was reeds zijn vijfde poging. In mei 2006 had hij mij op het werk opgebeld. Hij kende mijn rechtstreeks nummer niet en was bijgevolg via het algemeen nummer bij mij terecht gekomen. Het gesprek verliep op de klassieke manier : "kan ik u vrijuit spreken ...". Aan het einde van het gesprek heb ik de headhunter een (privé) email-adres bezorgd waarop hij mij extra info over een jobaanbieding ging bezorgen.

's Avonds bleek echter dat hij geen info over de jobaanbieding gestuurd had, maar wel een uitnodiging voor een connectie in Linkedin. Op de uitnodiging ben ik niet ingegaan, ik probeer immers selectief te zijn in het aanvaarden van connecties in Linkedin. Vermoedelijk was de interesse van de headhunter voor mij gewekt op basis van mijn profiel in Linkedin.

Ondertussen heb ik in Linkedin opgemerkt dat twee collega's ondertussen wel een connectie hebben naar de betrokken headhunter. Vermoedelijk hebben zij ook een telefoontje gekregen en vervolgens een uitnodiging voor een connectie in Linkedin. Ondertussen zijn ze nog niet van job veranderd, de headhunter heeft hen blijkbaar nog niet kunnen overtuigen via hem een nieuwe uitdaging aan te gaan ...

Zijn er nog personen die gelijkaardige ervaringen hebben ?

Technorati : -

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 08 november, 2006 11:52, de volgende bedenking ...

Niet helemaal hetzelfde als hier beschreven, maar ze hebben mij ook al wel op het werk gebeld !
En dat is nu iets dat mij 'enorm' tegensteekt se !!
Als ze mijn privé nummer niet hebben, moet ze mij maar met rust laten.

 
Anonymous Anoniem had op 18 november, 2006 21:06, de volgende bedenking ...

Via LinkedIn heb ik nog geen last gehad van headhunters, maar da's niet zo verwonderlijk omdat ik daar helemaal geen volledig CV op heb staan.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails