B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

13 december 2010

#dasm

De Allerslimste Mens Ter Wereld is een week terug gestart. Vandaag komt de vijfde aflevering op antenne. Vorige week heeft de VRT bij de start van de uitzending telkens de hashtag voor Twitter vermeld. Dit heeft er toe geleid dat er al een hele hoop Belgische Twitter gebruikers deze hashtag (#dasm) gehanteerd hebben. Ik heb een analyse gemaakt van de Twitter berichten tijdens de eerste week.




Deze analyse kan u op Slideshare terugvinden.

Iets meer dan 1000 Twitter gebruikers hebben de hashtag #dasm minstens één keer gehanteerd. In het totaal waren er iets meer dan 3.000 dergelijke Twitter berichten. Opmerkelijk is dat de top 5 van Twitter gebruikers verantwoordelijk is voor meer dan de helft van de Twitter berichten. 583 Twitter gebruikers hebben de hashtag #dasm maar één enkele keer gebruikt.

Het zal nu de uitdaging zijn voor de VRT om iets te doen met deze Twitter activiteit. Tot nu toe is er van interactie immers nog geen sprake. Bovendien heb ik de indruk dat sommige Twitter gebruikers zich ondertussen ergeren aan de toevloed van #dasm Twitter berichten.

2 Bedenking(en) :
Anonymous chateaubrys had op 13 december, 2010 09:30, de volgende bedenking ...

Voor ergernissen is er altijd 'muuter' (muuter.com?)

 
Blogger Unknown had op 13 december, 2010 15:45, de volgende bedenking ...

Mooie voortzetting van mijn dashboard. En ja de VRT heeft interesse en heeft me reeds gecontacteerd...

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails